معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سامانه ثبت سفارش تلفن همراه قطع نیست و ما در استان با این سامانه کار می‌کنیم.

سامانه ثبت سفارش تلفن همراه قطع نیست
به گزارش قدس آنلاین ؛  علی غفوری‌مقدم ، در خصوص سامانه ثبت سفارش تلفن همراه در مشهد اظهار کرد: حدود 70 شرکتی مجوز واردات تلفن همراه در سطح کشور را دارند. از طرف دیگر با توجه به اینکه تلفن همراه جزو کالاهایی بود که دچار نوسان قیمت و مسائلی در شبکه توزیع آن ایجاد شد، دولت تصمیم گرفت تا برای رفع مشکل تامین تلفن همراه و قیمت آن، تسهیلاتی در نظر بگیرد.
وی افزود: تلفن همراه جزو کالاهایی است که از برخی از شرایط کالاهای دیگر معاف هستند و تسهیلاتی برای آن قائل شدند از جمله اینکه سابقه واردات برای این کالا برای فردی که می‌خواهد واردات انجام دهد، در نظر گرفته نمی‌شود، در صورتی که سایر کالاها حتما باید سابقه واردات داشته باشند. این امر تنها به جهت تسهیل در واردات است.
غفوری‌مقدم ادامه داد: همچنین برای تسهیل در واردات تلفن همراه، حتی آن شرکت‌هایی که خود به طور مستقیم نمایندگی خدمات پس از فروش ندارند، اگر با شرکت‌هایی که این نمایندگی‌ها را دارند قرارداد ببندند و از خدمات پس از فروش آن‌ها استفاده کنند، می‌توانند واردات انجام دهند، بنابراین این امتیازات به این قسمت داده شده و تلاش بر این است که این اتفاق رخ دهد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: اخیرا اعلام شد که حجم بالای ثبت سفارش تلفن همراه صورت گرفته و به زودی وارد کشور خواهد شد که با ورود آن‌ها کاهش قیمت نیز اتفاق خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه سامانه ثبت سفارش تلفن همراه قطع نیست و ما در استان با این سامانه کار می‌کنیم، عنوان کرد: ممکن است در شرایط خاصی قطعی کوچک و موقتی در حد چند دقیقه اتفاق بیفتد اما مفهومش این نیست که دچار قطعی طولانی‌مدت شده است. همکاران ما در استان در طول روز با این سامانه کار می‌کنند.
غفوری‌مقدم اضافه کرد: با توجه به اینکه تلفن همراه جزو کالاهای گروه دوم است، یعنی در ردیف کالاهایی نیست که الزاما ثبت سفارش آن باید از طریق تهران انجام شود، بنابراین اگر هر شرکتی در استان خود ثبت سفارش انجام دهد، ثبت سفارش آن به کارتابل سازمان صمت استان رفته و مراحل ثبت سفارش طی می‌شود. از ابتدای سال تاکنون در استان تنها یک مورد ثبت سفارش تلفن همراه داشتیم که طبق روال کار خود را انجام داده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به سامانه جامع تجارت و وزارت صمت است، روالش به صورت معمول انجام می‌شود و قطع و توقف ندارد، منتها ثبت سفارشی که در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود، مراحل بعدی دارد که ارتباطی به وزارتخانه ما ندارد و خارج از سامانه ثبت سفارش است.
وی افزود: ممکن است آن مراحل مقداری زمان ببرد اما آنچه به سامانه ثبت سفارش بر می‌گردد، روال کاملا عادی و معقول است و مشکلی نداریم. اگر مسائلی از طریق وزارتخانه قابل پیگیری باشد، ولو اینکه ارتباطی با وزارتخانه صمت نداشته باشد، آمادگی داریم پیگیری کنیم تا مشکلی در مسیر ورود تلفن همراه به کشور نباشد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها