در ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ایالات متحده زیر سن قانونی ازدواج کرده‌اند.

ازدواج زیر سن قانونی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا/ در ۴۸ ایالت ازدواج کودکان مجاز است

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، روز گذشته، مجلس سنای ایالت ماساچوست به اتفاق آرا به سند S.۲۲۹۴ رأی مثبت دادند تا ازدواج کودکان در این ایالت ممنوع شود.

طبق گزارش وب سایت خبری الجزیره پلاس، بیش از ۱۲۰۰ کودک در ایالت ماساچوست بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ ازدواج کردند؛ در واقع این آمار بیشتر مربوط به ازدواج دختران می‌شود چون این اتفاق کمتر گریبان گیر پسران بوده است.

ازدواج دختران در سن کودکی آنها را در معرض خطر صدمه زدن به سلامت، کاهش تحصیلات، فقر و خشونت خانگی قرار می‌دهد.

در حالی که در ۴۸ ایالت ایالات متحده، ازدواج کودکان تحت شرایط خاص قانونی مجاز است قانون ایالت ماساچوست در حال حاضر اجازه می‌دهد تا کودکان زیر ۱۸ سال با موافقت والدین و تأیید قضایی ازدواج کنند یعنی هنگامی که این شرایط برآورده شوند، حداقل سن قانونی وجود ندارد.

این لایحه که روز گذشته تصویب شد و مورد حمایت گسترده قانون گذاران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه قرار داشت، ازدواج های زیر ۱۸ سال را بدون هیچ استثنائی ممنوع کرده است.

براساس اطلاعات و آمار رسمی فقط دو ایالت در آمریکا (دلور و نیوجرسی) رسماً ازدواج کودکان را ممنوع اعلام کرده‌اند.

براین اساس، در ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ایالات متحده زیر سن قانونی ازدواج کرده‌اند.

با اینکه سال به سال از تعداد ازدواج کودکان در آمریکا کاسته می‌شود اما هنوز ایالت آیداهو بیشترین آمار این نوع ازدواج‌ها را در میان دیگر ایالات آمریکا دارد.

با اینکه نمایندگان مجلس ایالتی در آیداهو تصمیم گرفتند ازدواج افراد زیر ۱۶ سال را ممنوع کنند اما مقامات جمهوریخواه این ایالت به بهانه افزایش سقط جنین، آن را لغو کردند.

با این حال مسئله ازدواج کودکان در آمریکا به یک موضوع پربحث و جدل تبدیل شده و معلوم نیست ایالت‌های این کشور چه زمانی تصمیم خواهند گرفت این روند را متوقف کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها