۳۰۰ بیمار جذامی در خراسان رضوی زیر پوشش انجمن حمایت از جذامیان مشهد هستند.

۳۰۰ بیمار زیر پوشش انجمن حمایت از جذامیان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از جذامیان مشهد گفت: برخی از این بیماران با خانواده هایشان زندگی می کنند و برخی نیز در بیمارستان ها بستری هستند.

محمد رضا حسین زاده ملکی افزود: بیماری جذام در کشور حذف شده اما ریشه کن نشده است و در مناطقی که ساکنین آن دچار فقر غذایی یا شرایط نامطلوب زندگی هستند، امکان بروز دارد.

وی گفت: داروی جذام نیز کشف شده و این بیماری پس از تشخیص قابل معالجه است بدون آنکه اثری بر روی بدن باقی بگذارد.

حسین زاده افزود: از آنجا که فرد مبتلا به بیماری جذام  با مراجعه زودهنگام درمان می شود، انجمن حمایت از جذامیان مشهد بیماری را که به تازگی مبتلا به جذام شده تحت حمایت ندارد و افراد زیرپوشش آن جذامیان سالهای گذشته هستند.

وی اظهار داشت: موقوفه ای به نام حضرت امام رضا (ع) برای کمک به جذامیان به ثبت رسیده  است که آستان قدس رضوی عواید این موقوفه را صرف حمایت از جذامیان می کند.

جذام یا خوره که همچنین با نام هانسن شناخته می‌شود، بیماری مزمنی است که توسط باکتری مایکوباکتریوم لپره و مایکوباکتریوم لپروماتوسیس ایجاد می‌شود.

عفونت‌ های ناشی از این بیماری مدت پنج تا ۲۰ سال ادامه دارد و علائم آن شامل گرانولوما دستگاه عصبی پیرامونی، دستگاه تنفسی، پوست و چشم‌ ها است که ممکن است باعث ناتوانی در حس درد و از دست دادن عضو و بخش‌ هایی از دست و پا شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها