قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه سرمایه ملی در حال از دست رفتن است، گفت: از بس اندوخته و سرمایه استفاده شده جایگزینی برای آن نیست، ما نگران سفره‌های آب زیرزمینی هستیم.

وضعیت نگران کننده سفره‌های آب زیرزمینی تهران

قدس آنلاین: محمدرضا احمدنسب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه ذخیره خوب آب پشت سدها باعث شده مردم دچار خطا شوند و احساس کنند آب هست و مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: اکنون بیش از ۳۳ درصد آب تهران از سفره‌های زیرزمینی و ۶۷ درصد آب‌های سطحی تامین می‌شود، این در حالی است که برای استفاده از سفره‌های زیرزمینی ۲۵ درصد مطلوب است.

وی افزود: ما متاسفانه برخی مواقع ۴۰ درصد و حتی زمانی که خشکسالی است، مجبور می‌شویم تا ۵۰ درصد از سفره‌های زیرزمینی مصرف کنیم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: پاشنه آشیل آب تهران سفره‌های زیرزمینی است، به دلیل اینکه آب را از دست می‌دهیم و متاسفانه ۱۰ تا ۱۵ سال باید مثل سال آبی ۹۸-۹۷ بارش داشته باشیم تا بتوانیم مصرف گذشته را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: از بس اندوخته و سرمایه استفاده شده جایگزینی برای آن نیست، ما نگران سفره‌های آب زیرزمینی هستیم. نشست‌هایی که در مناطق جنوبی، جنوب غربی و جنوب شرقی اتفاق افتاده همه ناشی از برداشت‌های بی‌رویه چه برای شرب و چه سایر مصارف است.

احمدنسب با بیان اینکه سرمایه ملی در حال از دست رفتن است، گفت: اگر بارش‌های امسال نبود اکنون آبی پشت سدهای تامین کننده آب تهران نداشتیم و به جای ۳۲ درصد، شاید مجبور می‌شدیم ۵۰ درصد از سفره‌های زیر زمینی استفاده کنیم.  منابعی که متاسفانه جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

وی یادآور شد: ما ۱۰ سال گذشته از این اندوخته خیلی برداشت کردیم و اکنون باید ۱۵ سال ترسالی مثل بارندگی‌های ۹۸-۹۷ داشته باشیم تا شرایط سفره‌های زیرزمینی عادی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها