گیلان- مدیر کل کانون استان گیلان ظرفیت‌های قصه را در انتقال ارزش‌ها و پاس‌داشت داشته‌های ملی و مذهبی گسترده توصیف‌کرد و تبدیل بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون را به یک پویش مردمی خواستارشد.

به گزارش قدس آنلاین یه نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ اسفندیارضیائی در جمع کارشناسان و مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان با اشاره به پیشینه‌ی فرهنگی کشور اظهارکرد: فرصت‌های بی‌شماری در پس برگزاری جشنواره‌های قصه گویی متصور است که باید به شکلی درست مدیریت شده و مورد استفاده قرارگیرد.

وی برهمین اساس، ظرفیت‌های گسترده روحانیان، خانواده معظم شهیدان، جانبازان، ایثارگران، معلمان و دیگر قشرهای جامعه را یادآورشد و روایت‌ها و زاویه‌ دید آنان را چراغی روشن در مسیر بهره‌گیری درست از ابزار قصه‌گویی عنوان‌کرد.

ضیائی در عین حال به اهمیت ایجاد بسترهای لازم برای راه اندازی پویش مردمی در عرصه قصه‌گویی نگاهی ویژه داشت و همراه‌سازی تمامی افراد جامعه، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد را خواستارشد.

برپایی انجمن‌های قصه‌گویی و کارگاه‌های تخصصی، شناسایی و معرفی افراد توانمند در زمینه‌ی قصه‌گویی و قصه‌نویسی، برگزاری جشن قصه‌گویی باحضور اعضا و خانواده‌ها  و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی از فعالان عرصه‌ی قصه‌گویی، از دیگر موضوع‌های مورد توجه اسفندیارضیائی بود و وی در این میان برضرورت فرصت‌سازی از ظرفیت‌های گسترده فضای مجازی تاکید کرد.

این مدیر فرهنگی در ادامه سخنان خود به اهداف مشترک بیش از ۴۰ عنوان فعالیت فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون پرداخت و با تبیین این موضوع که تکیه بر تعالیم اسلامی و محوریت کتاب و کتاب‌خوانی از اهداف این فعالیت‌ها به شمار می‌رود، تصریح‌کرد: بهره‌گیری از فرصت حضور مخاطبان در این فعالیت‌ها و  مغتنم‌شمردن برگزاری جشنواره و مهرواره‌ها در سراسر استان می توانددر پیش‌برد اهداف فرهنگی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری مورد استفاده قرارگیرد.

 گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی کارشناسان و مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری و هدف‌گذاری برای نیل به نتایج مطلوب، تقدیر از فعالان عرصه ترویج و توسعه فرهنگ نماز، ازدیگر بخش‌های این نشست بود که در سالن نشست‌های اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت برگزارشد.

گفتنی است، بیست و دومین دوره جشنواره «قصه گویی» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای شامل: مسابقه ملی و بین المللی و ۹۰ ثانیه‌ای در سه گروه دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها