قزوین_ تب انتخابات این روزها در فضای مجازی داغ شده است و تبلیغات چراغ خاموش قبل از ماراتن بهارستان ۳۱ کاندید قزوینی رصد می شود.

تب داغ انتخابات در فضای مجازی/رصد ۳۱ کاندید در تبلیغات چراغ خاموش ماراتن قبل از بهارستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چندماهی بیشتر تا برگزاری یکی از مهم ترین رویدادهای سیاسی کشور و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده، رویدادی که همیشه با شور و حال و هوای انتخاباتی همراه بوده است.

مسلما یکی از شرایط کاندیدای مجلس، استعفای کاندید مورد نظر در دستگاه های اجرایی بوده و این فرآیند در خردادماه سالجاری در استان قزوین همزمان با سایر استان های کشور اجرایی شده است و این روزها با برگزاری جلسات و محافل سیاسی و صنفی و دقیقا چندماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس، رایزنی‌ها برای جذب حداکثری جریان‌های تأثیر گذار برای کسب آرا بیشتر توسط نامزدهای احتمالی آغاز شده است.

قزوین این روزها حال و هوای سیاسی عجیب و شاید بتوان گفت این شهر این روزها یکی از سیاسی ترین شهرهای کشور را به خودگرفته است؛ تبلیغات زودهنگام کاندیداها در فضای مجازی، برگزاری محافل سیاسی و رفت و آمدهای مسئولان کشوری و آن هم با گزینش رسانه ها همه و همه نشانی از این حال و هوا است.

با نزدیک شدن به ایام انتخابات بار دیگر یادی می‌کنیم از قانون انتخابات در خصوص تبلیغات، هر کاندید بعد از تأیید صلاحیت وزارت کشور و شورای نگهبان تنها ۱۵ روز فرصت دارد تا فعالیت‌های تبلیغاتی را انجام دهد.

در شهر سیاست زده این روزها و انتصاب ها و چینش های مدیریتی جدید در جای جای کهن شهر قزوین، می توان افزایش دغدغه چهره هایی که قصد ورود به صندلی بهارستان را دارند در قالب سفرها و بازدیدها به روستاها، برگزاری محفل های سیاسی و موضع گیری ها مشاهده کرد.

با اندکی گذر در این حال  و هوای سیاسی شهر قزوین، تنور تبلیغات در فضای مجازی داغ تر می شود و عکس ها و متن هایی در حمایت از کاندیداها مشاهده می شود.

جالب تر اینکه در بین این تبلیغات، چهره هایی به چشم می خورد که در دوره های قبلی نتوانستند به مجلس راه یابند و امروز با انواع تبلیغات به شیوه های مختلف سودای نشستن بر کرسی بهارستان را دارند.

تبلیغات زودهنگام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قزوین آغاز شده و کاندیدهای موردنظر به شیوه های مختلفی به تبلیغ روی آوردند.

منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر، تحرکات حدود ۳۱ کاندید احتمالی در فضای مجازی و حقیقی به صورت مستمر ثبت، ضبط و رصد می شود که این فعالیت ها در زمان معین در اختیار هیئت های اجرایی و نظارت بر دستگاه های متولی و نظارتی قرار داده می شود.

وی افزود: قزوین دارای سه حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک است که حوزه انتخابیه قزوین دارای دو کرسی مجلس، حوزه انتخابیه تاکستان یک کرسی مجلس و حوزه بویین زهرا و آوج نیز یک کرسی مجلس را شامل می شود و در مجموع قزوین ۴ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که به ازای هر کرسی، حدودا ۸ نفر کاندید هستند که البته این تعداد ممکن است افزایش یا کاهش یابد.

رئیس ستادانتخابات استان قزوین بیان کرد: ممکن است برخی از کاندیدها هنوز خود را معرفی نکرده باشند و برخی دیگر هم خود را معرفی کرده و هم در حال حاضر نیز فعالیت تبلیغاتی انجام می دهند.

حبیبی گفت: اگر تبلیغات زودهنگام، خارج از عرف باشد و قوانین در آن رعایت نشود، در پرونده کاندید رصد و ثبت و در اختیار هیئت های نظارت قرار داده می شود.

به گزارش قدس، تبلیغات زودهنگام در قزوین شروع شده است اما کاندیداها لازم است در این روزهای داغ تبلیغاتی، دغدغه مردم و مشکلات آنها را نیز درنظربگیرند چراکه مسلما اگر بهارستان نشینی در راستای حل مشکلات مردم باشد بدون شک ارزشمندتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها