خوزستان_ سرپرست معاونت شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: کارکنان شرکت در چهار ماه نخست امسال موفق به حفر و تکمیل ۴۱ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور شدند.

حفر و تکمیل ۴۱ حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری، محمد آل خمیس اظهار کرد: از این تعداد چاه ۱۷ حلقه توسعه‌ای/توصیفی و ۲۴ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی افزود: از مجموع این چاه‌ها ۲۹ حلقه در گسترده عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، دو حلقه نفت مناطق مرکزی، سه حلقه نفت فلات قاره، سه حلقه مهندسی و توسعه نفت و چهار حلقه در قالب پروژه حفر شد.

آل خمیس با بیان اینکه در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به ۵۰ هزار و ۹۲۹ متر رسید، اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۳ دستگاه حفاری در مناطق عملیاتی نفتخیز کشور در حال جابه‌جایی هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری ایران ۷۲ دستگاه حفاری شامل ۶۹ دکل خشکی و سه دکل دریایی در تملک دارد، بازسازی و تعمیرات سیستم جکینگ دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس و آماده به کار شدن آن را از فعالیت‌های قابل توجه به عمل آمده در این مدت برشمرد.

سرپرست معاونت شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری تحقق پیش زمینه و مقدمات آغاز عملیات و همچنین شروع کارهای اجرایی چند پروژه حفاری در خشکی از جمله حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی را از شمار اقدامات این معاونت از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال جاری عنوان کرد.

برچسب‌ها