سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: نحوه توزیع اعتبارات بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل سال جاری در این استان به تصویب شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی رسید.

نحوه توزیع اعتبارات جبران خسارات ناشی از سیل سال جاری تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، وحید قربانی در جلسه اخیر شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان درخصوص مصوبات این جلسه گفت: اعتباری به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان در چارچوب ۸۹ پروژه توسط سازمان‌های ملی به دستگاه‌ها و شرکت‌های بحران‌مدار  اختصاص یافت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: برداشت‌های غیرمنطقی از آب، محیط زیست را تحت تاثیر خود قرار داده و لازم است با اجرای طرح‌هایی همچون همیاران آب، بدهی  انسانی به طبیعت پرداخت  و  برداشت‌های بی‌رویه  طی چند دهه گذشته از سفره‌های آب زیرزمینی این استان تا سال ۱۴۲۰ جبران  شود.

وی همچنین درباره سیل‌های سال جاری خراسان رضوی بیان کرد: اگر به حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها بیشتر توجه می‌شد سیل سال جاری چنین خسارت مالی به بار نمی‌آورد.

گفتنی است؛ در این جلسه همچنین گزارش عملکرد بانک‌های عامل در خصوص امهال تسهیلات سررسید شده خسارت دیدگان بخش کشاورزی نیز ارائه، با توجه به احتمال بروز آتش سوزی بر اثر افزایش دما، برپیشگیری و آمادگی در قبال چنین پدیده‌ای تاکید شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها