واشنگتن پست گزارش داد : وزارت امور خارجه امریکا ۱۷۳ میلیون دلار را به بهانه ساخت کمپ در افغانستان اختصاص داده است اما در عمل این پول سرانجام نامعلومی داشته و هیچ اقدامی برای اجرای پروژه صورت نگرفته است.

گم شدن 173 میلیون دلار در وزارت خارجه آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه واشنگتن پست به نقل گزارش روز چهارشنبه دفتر بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: در سال ۲۰۱۴ وزارت خارجه برای نزدیک کردن مقر نیروهای امنیتی به سفارت آمریکا در کابل قراردادی به ارزش ۱۷۳.۲ میلیون دلار با یک شرکت خدمات دفاعی تحت عنوان (Aegis) به امضاء رساند.

براساس گزارش این دفتر با گذشت دو سال از امضای قرارداد و عدم جابه جایی نیروهای امنیتی، وزارت امور خارجه مجبور به لغو پروژه شد و این در حالی است که ۱۰۳.۲ میلیون دلار از این قرارداد در پروژه سرمایه گذاری شده بود.

دفتر بازرسی در گزارش خود اعلام می کند که در زمان امضای قرارداد به وزارت خارجه آمریکا در مورد چنین توافقی هشدار داده بود، اما مدیران وزارت خارجه ، به انجام این پروژه توسط شرکت خدمات دفاعی (Aegis) اصرار داشت.

وزارت خارجه سرانجام در ژانویه سال ۲۰۱۷ پروژه جابه جایی نیروهای امنیتی به سفارت آمریکا در کابل را تکمیل می کند اما در میان میلیون ها دلار به طور غیر مشخص و نامعلوم گم شده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دولت های آمریکا ، جنگ افغانستان را به مدت ۱۸ سال ادامه دادند ، زیرا این کشور بهترین مکان برای پولشویی توسط دولتمردان آمریکایی است.

دولت آمریکا سالیان سال است که بودجه های میلیون دلاری برای تامین امنیت در افغانستان اختصاص می دهد اما در زمان ورود این پول ها به این کشور به جای تکمیل پروژه سر از جای دیگر در می آورد.

از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ تاکنون جامعه بین‌الملل شاهد کشتار غیرنظامیان در این کشور طی عملیات متعدد نیروهای آمریکا بوده است.

سوزاندن و مُثله کردن غیرنظامیان و گرفتن عکس یادگاری با آنها، ایجاد زندان‌های مخفی و حمله به مجالس عروسی تنها بخشی از جنایات نیروهای آمریکایی در افغانستان است.

استفاده از روش‌های بازجویی ضد حقوق بشری مانند غرق مصنوعی، اجبار به ایستادن برای ساعت‌های طولانی، جلوگیری از خوابیدن زندانیان به مدت یک هفته، تهدید اعضای خانواده زندانیان و…از دیگر رفتارهای ضد انسانی آمریکایی‌ها در قبال شهروندان افغان است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پیشتر بارها گزارش داده است که زندانیان افغان در بازداشتگاه‌های سیا، در تاریکی کامل نگه داری می‌شوند، به‌طور مداوم در سلول‌های انفرادی موسیقی و اصوات ناخوشایند با صدای بلند پخش می‌شود، نبود سیستم گرمایشی نیز موجب مرگ زندانیان شده است.

برچسب‌ها