بازیکنی که صحبت از جدایی اش بود حالا با اعتماد دوباره استراماچونی در استقلال مانده است. صحبت از مرتضی تبریزی است. مهاجمی که در ذوب آهن یکه تاز خط آتش این تیم بود اما زمانی که به استقلال آمد دچار افتی فاحش شد.

به حسرت قهرمانی با استقلال پایان می‌دهیم

قدس آنلاین:  تبریزی البته این وضعیت را ناشی از بی‌اعتمادی سرمربی به خودش می‌داند. او به دقایق حضورش در ترکیب اصلی اشاره کرده و بر این باور است که اگر قدری بیشتر در ترکیب بود تعداد گل‌هایش افزایش پیدا می‌کرد. تبریزی حالا با چهره ای امیدوار در پی زدودن غبار است. او می‌خواهد مرد نخست تیمش در خط آتش باشد. شایدهم زوجی موفق در کنار دیاباته.

*پیش از اینکه تمریناتت را با استقلال دوباره آغاز کنی عده ای از جدایی قطعی تو می‌گفتند اما ماندی و حالا به نظر می‌رسد در تفکرات استراماچونی جای محکمی دارد.

وقتی از ذوب‌آهن جدا شدم و پیراهن استقلال را پوشیدم، قراردادی بستم که تا پایان لیگ نوزدهم اعتبار دارد. نمی‌دانم چه کسی گفته بود من جدا می‌شوم. همه این‌ها شایعه‌هایی بود که منتشر شد اما من بی‌توجه به آن‌ها خودم را آماده کردم تا در تمرینات شرکت کنم و فصل موفقی را رقم بزنم. باید تأکید کنم که نه باشگاه با من تماسی برای جدایی داشت و نه کسی به من زنگ زد تا بگوید باید از استقلال بروم.

*آیا این ظرفیت در تو و دیاباته وجود دارد که فصل را به خوبی به پایان برسانید؟

دیاباته در همین مدت کوتاه ارتباط نزدیکی با بازیکنان برقرار کرده و همه از حضورش خوشحالند. طبیعتاً من هم با دیاباته ارتباط خوبی دارم. ما قصد داریم خط حمله‌ای پر قدرت و آتشین را در استقلال بسازیم.

*با توجه به اینکه در کنار تیام هم بازی کردی فکر می‌کنی دیاباته بتواند مثل او در دل هوادارن جا باز کند؟

مامه تیام مهاجم خوبی بود اما من الان نمی‌توانم در این رابطه حرف خاصی بزنم، چون نمی‌دانم دقیقاً سرمربی استقلال قرار است از دیاباته و من در چه پستی استفاده کند. باید بازی‌ها شروع شود تا بتوانیم در مورد عملکرد این مهاجم نظر بدهیم.

*درباره پست بازی‌ات با استراماچونی صحبت کردی؟

 باور کنید فرقی ندارد من مهاجم نوک باشم یا دیاباته. همه ما مهاجمان، بازیکنان استقلال هستیم که باید تلاش کنیم تیممان به موفقیت برسد. مهم هم نیست چه کسی گل زند، من یا دیاباته و یا هر بازیکن دیگری.

*اما تو اساساً مهاجم نوک هستی و احتمالاً این فصل هم با حضور دیاباته هدف اصلی هافبک‌ها نباشی.

زمانی که در ذوب بازی می‌کردم که دوران خوبی هم بود در بعضی از بازی‌ها مهاجم نوک بودم و برخی از دیدارها هم در کناره‌های خط تهاجمی حضور داشتم. من گوش چپ و راست هم می‌توانم بازی کنم و هر جا سرمربی صلاح بداند کارم را با قدرت و انرژی کامل انجام می‌دهم. اینکه کجا بازی کنم قطعاً به نظر سرمربی بستگی دارد.

*خیلی‌ها از عملکردت در استقلال لیگ هجدهم انتقاد کردند. برای آن‌ها چه پاسخی داری؟

من همیشه به منتقدان احترام گذاشتم و اگر دیده باشید چندان مصاحبه نمی‌کنم و سعی می‌کنم با آرامش به کارم ادامه بدهم اما با تعداد بازی‌هایی که انجام دادم و دقایقی که در زمین حضور داشتم، آمارم مناسب بود. اگر بیشتر بازی می‌کردم قطعاً گل‌های بیشتری برای استقلال می‌زدم.

*استراماچونی در مصاحبه ای گفته بود فصل را با قدرت شروع می‌کنیم. تو هم همین نظر را داری؟

آقای استراماچونی درست می‌گوید. ما فصل را با قدرت آغاز می‌کنیم چون خوب تمرین کردیم. ما تمرینات فشرده ای در ترکیه داشتیم و همان تمرینات درتهران هم دنبال شد تا اینکه تمرینات به روزی یک جلسه رسید. در کل آماده‌ایم و به همه مدعیان اعلام می‌کنیم که استقلال هماهنگی روانه لیگ خواهد شد. استقلال شروعی دیدنی خواهد داشت.

*قهرمانی در لیگ برتر یکی از حسرت‌های بزرگت بوده؟

ان‌شاءالله به این حسرتم هم با پیراهن استقلال خاتمه خواهم داد و با قهرمانی لیگ دل میلیون‌ها هوادار استقلال و پس از آن خودم شاد خواهد شد.

*مدعیان قهرمانی لیگ را چه تیم‌هایی می‌دانی؟

استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتور امسال جزو مدعیان قهرمانی هستند که شانس زیادی دارند.

*فکر می‌کنی با استراماچونی و بازیکنان جدید بتوانید شکست قبلی در دربی را جبران کنید؟

به نظرم بعد از چند سال ناکامی پیروزی در دربی کمترین حق تماشاگران استقلال باشد. امیدوارم بتوانم با سلامتی و توان کامل در دربی حضور داشته باشم و گلزنی کنم.

*تو واقعاً گران‌ترین بازیکن لیگ در فصل قبل بودی؟

رسانه‌ها به من می‌گفتند بازیکن میلیاردی در حالی که خیلی از بازیکنان دیگر هم پول میلیاردی می‌گرفتند. من در استقلال حتی از ذوب آهن هم کمتر پول می‌گرفتم. ولی با همین حرف‌ها روی من فشار زیادی وارد کردند.

*بهترین خاطره ات از حضور در استقلال چیست؟

یکی از قشنگ‌ترین لحظه‌های زندگی‌ام بعد از بازی با سپیدرود بود که در اینستاگرام همه از من حمایت کردند. آن روزها فشار روی من زیاد بود و من هم به خاطر این فشار نمی‌توانستم عملکرد خوبی داشته باشم. ولی آن روز هواداران برایم سنگ تمام گذاشتند و کلی انگیره به من دادند.

/

رقیب جدید برای تبریزی؟

گفته می‌شود که استراماچونی از مدیران باشگاه استقلال درخواست خرید یک مهاجم خارجی جدید کرده است. این در حال است که شیخ دیاباته به تازگی خریداری شده اما سرمربی جدید استقلال به دنبال خرید یک مهاجم خارجی دیگر هم است تا زوج دیاباته در خط حمله استقلال برای فصل بعد را تشکیل دهند.

البته هنوز خرید این مهاجم جدید قطعی نیست تا فعلاً مرتضی تبریزی و دیاباته به عنوان زوج خط حمله استقلال در ترکیب این تیم حضور داشته باشند. دو مهاجم بلند قامت که می‌توانند فصل آینده روی نبردهای هوایی برگ برنده آبی پوشان باشند.

برچسب‌ها