فرماندار مشهد گفت: ۱۲۰ روستا در حریم کلانشهر مشهد وجود دارد که رفع مشکلات آن‌ها نیازمند هم‌افزایی شهرداری مشهد و دهیاری‌ها است.

هم‌افزایی شهرداری و دهیاری‌ها برای رفع مشکلات روستاهای اطراف مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد در همایشی که در تالار شهرمشهد برگزار شد، گفت: ۱۲۰ روستا در حریم کلانشهر مشهد وجود دارد که رفع مشکلات آن‌ها نیازمند هم‌افزایی شهرداری مشهد و دهیاری‌ها است، در این صورت است که شاهد گسترش بی‌رویه این موضوع نخواهیم بود و برای تحقق این امر، هر کدام از دستگاه‌ها باید از مجموعه خود پاسداری و صیانت کنیم.

او با اشاره به اینکه از ۱۸ آسیب برجسته و شناخته شده در کشور، ۵ آسیب عمده در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، ادامه داد: طرح مثلث اقتصادی که ارائه شده، می‌تواند تحول خوبی در جلوگیری از رشد بی رویه ساخت و ساز غیرمجاز و غیراصولی و توسعه حاشیه نشینی داشته باشد، به شرطی که بخشی نگری صورت نگیرد.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات کلانشهر مشهد به دلیل عدم رعایت حریم این کلانشهر است، گفت: سیلابی که در ابتدای سال شاهد آن بودیم، به همین دلیل رخ داد. اگر در مسیر خط انتقال گاز، ساخت و ساز شکل گرفته و در مسیر دکل‌های برق فشار قوی حریم رعایت نشده باشد، مشکلات آن در آینده گریبانگیر خواهد شد.

هاشمی افزود: اگر نظارت به معنای واقعی صورت گیرد، خارج از حریم و محدوده ساخت و سازهای غیرمجاز نخواهیم داشت و باید برای تحقق این مهم همه دستگاه‌ها در راستای انسجام بخشی کار کنند.

او با تاکید بر اینکه هر طرحی متولی خاص خود را دارد، ادامه داد: دهیار نباید به دنبال جذب اعتبار باشد، شهردار نباید منتظر باشد ساخت وساز غیرمجاز صورت گیرد تا حکم تخریب صادر شود و دچار تبعات اجتماعی شود. هر دستگاه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و از بخشی نگری پرهیز کنند.

فرماندار مشهد گفت: نباید خارج از سمت توسعه روستا ساخت و ساز صورت گیرد، نتیجه چنین امری آن می‌شود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در مشهد حضور دارند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها