قائم مقام معاونت بهداشت مشهد: در اجرای برنامه کنترل فشار خون، ۳۲ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

بیماران مبتلا به فشار خون بالا؛ زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: در قالب اجرای برنامه کنترل فشار خون، ۳۲ هزار بیمار جدید در مناطق تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

دکتر سیدکاظم فرهمند در مراسم تجلیل از دست اندرکاران اجرای برنامه کنترل فشار خون در شهرستان کاشمر  اظهار کرد: تمامی بیماران مبتلا به فشار خون بالا، زیر پوشش مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار می گیرند.

او با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ هزار نفر در کشور به دلیل فشارخون بالا جان خود را از دست می‌دهند، گفت: برابر آمار اعلام‌ شده حدود ۱۸ میلیون نفر در کشور به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند که حدود نیمی از این افراد از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

فرهمند با تقدیر از تلاش‌های تمامی عوامل و دست‌اندرکاران اجرای این طرح در کاشمر، یادآور شد: اگرچه انتظار در نظر گرفته‌ شده در کاشمر در این طرح مشارکت ۵۰ درصدی بود، اما با اقدامات و اطلاع‌رسانی‌هایی که در این شهرستان انجام‌ شده، ۹۷ درصد جمعیت شهرستان در این طرح مشارکت کردند.

قائم‌ مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اجرای طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد در کاشمر را یکی از ایده‌های خلاق مجموعه شهرستان در راستای اندازه‌گیری فشارخون عنوان و خاطرنشان کرد: کاشمر یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشارخون بود که در این راستا نیز موفق به شناسایی دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به فشارخون شده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها