حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت هرج و مرج بازار مسکن و ثبات قیمت‌ها این است که تولید مسکن برای اقشار مختلف با توجه به میزان درآمدهای آنان افزایش یابد.

راه برون رفت از معضل مسکن، افزایش تولید متناسب با درآمد اقشار مختلف جامعه است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره معضل مسکن و گرانی بازار آن، اظهار داشت: معضل کنونی مسکن بدلیل کمی تولید ساخت و ساز خانه در طی این سالهاست. از زمانی که پروژه مسکن مهر رها شد و تولیدی صورت نگرفت، پیش بینی می‌شد که دچار گرانی و نابسامانی در بازار مسکن باشیم. پس از پروژه مسکن مهر بحث مسکن اجتماعی مطرح شد که عملاً هیچ اقدامی صورت نگرفت. بنابراین وقتی تولید در این حوزه متوقف و از سمتی هم میزان تقاضا بالاست طبیعتاً وضعیت فعلی بوجود می‌آید.

وی تصریح کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی هرج و مرج بازار مسکن و ثبات قیمت‌ها این است که تولید مسکن برای اقشار مختلف با توجه به میزان درآمدهای آنان افزایش یابد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس همچنین ابراز کرد: در حال حاضر هر تصمیمی که در چنین وضعیتی گرفته می‌شود، نتیجه عکس می‌دهد، بطور مثال اتخاذ تصمیماتی باعث شد سیمان بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد و شاهدید که درنتیجه آن شرکتی حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان سود بدست آورد، سودی که ناشی از گران کردن مصالح ساختمانی بود و باید اصلاح شود.

وی افزود: همچنین بدلیل هزینه‌هایی که نظام مهندسی برای ساختمان سازی می‌گیرد، فرد باید به ده جا مراجعه و پول پرداخت کند تا بتواند پروانه ساختمان بگیرد، بنابراین همین عامل هم سبب می‌شود به نوعی سازندگان نیز هزینه‌های خود را به گردن خریدار بیندازند و درنتیجه آن قیمت مسکن بی‌رویه و غیر منطقی افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها