نشست هم‌اندیشی رسانه و نیرو با حضور اصحاب رسانه استان و مدیران و کارشناسان روابط عمومی شرکت‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

  تبدیل کشف‌رود به «رود پاک» نیازمند حمایت دستگاه‌های بالادستی

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در این نشست گفت: کشف‌رود، رودخانه‌ای زباله‌بر و فاضلاب‌رو بود که ساماندهی آن از حدود ۱۵ سال پیش آغاز و با اطلاع‌رسانی‌های اصحاب رسانه موضوع پرورانده شد.

محمدرضا طاهری افزود: طرح‌های مختلفی برای ساماندهی آن مانند جایگزینی کشت صنوبر به جای محصولات کشاورزی، طرح مشارکت مردم و رفع تصرف‌ها دنبال شد و با همراهی همه دستگاه‌های مرتبط امروز با آزادسازی هزار و ۵۰۰ هکتار از بستر کشف‌رود، صیفی‌جات در این اراضی کاشته نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در ساماندهی کشف‌رود نمره قبولی بالای ۹۰ درصد کسب کرده‌ایم، اما هنوز ۱۰ درصد مشکل وجود دارد که امیدواریم با ادامه حمایت‌های دستگاه‌های بالادستی بتوانیم آن را ایزوله و تبدیل به رود پارک کنیم.

وی گفت: دکترین جدید وزارت نیرو سازگاری با کم آبی است و در خراسان رضوی پیش از دهه ۸۰ به نوعی، کار در زمینه زیرساخت‌های این موضوع آغاز شده است.

طاهری افزود: ۸۵ درصد منابع آب مورد استفاده در خراسان رضوی مربوط به آب‌های زیرزمینی است، بنابراین طرح‌های تعادل‌بخشی منابع آب نیز در این استان دنبال شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۹ درصد چاه‌های برقی استان نیز به کنتورهای هوشمند مجهز شده اند.

وی با اشاره به مسدود شدن بیش از ۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز استان در سال گذشته گفت: قانون تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه باید تعدیل  شود و تفاوتی بین استفاده‌کنندگان از چاه‌های غیرمجاز و چاه‌های مجاز وجود داشته باشد.

صدیقه ببران، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو نیز در این نشست گفت: امروز مخاطب ما خودش به تنهایی یک روزنامه‌نگار است، چرا که با موضوعی به عنوان شهروند خبرنگار مواجه هستیم که فرایند اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی را از حالت یکسویه به دوسویه تبدیل کرده است، از این رو روزنامه‌نگاران ما باید مخاطب‌های خود را به رسمیت بشناسند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها