رشت - مشاور وزیر جهادکشاورزی در کسب و کارهای نوپا گفت: خوبست که مدیران دولتی تفکر استارت آپی داشته باشند.

مدیران دولتی تفکر استارت آپی داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهادکشاورزی ،حمیدرضا مختاری در همایش استانی آشنایی با کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ) در حوزه تعاونی ها در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت با بیان این که تفکر استارت آپ ها بر پایه نوآوری است، افزود: استارت آپ ها با سرمایه کوچک و تعداد نیروی انسانی کم شروع می شود و قابلیت رشد تصاعدی دارد.

وی سرمایه انسانی را از عوامل حیاتی در موفقیت استارت آپ ها دانست و اظهار کرد: اگر می خواهیم در کشاورزی نوآوری داشته باشیم بایستی از روستائیان و کشاورزان آغاز کنیم، فرزندان کشاورزان در این باره بسیار مستعد هستند.

مشاور وزیر جهادکشاورزی در کسب و کارهای نوپا با بیان این که توانمندی جوانان را بایستی باور داشته باشیم، خاطر نشان کرد: درهای ادارات را باید بر روی جوانان باز کنیم ، اجازه ورود جوانان با ایده های خوب، به داخل وزارتخانه ها و سازمان داده شود.

وی درباره فعالیت در حوزه استارت آپ های بخش کشاورزی بیان داشت: تمام تلاشمان را برای شکل گیری استارت آپ های بخش کشاورزی و حمایت از آنها به کار می گیریم.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان نیز در این همایش در سخنانی اظهار داشت: تعاونی ها نیازمند رویکرد نو در ارائه خدمت و محصول هستند که آشنایی با استارت آپ ها راهی برای شکوفایی آنها است.

رامین گیلانشاهی خاطر نشان کرد: اکوسیستم استارت آپ ها در کشور فعالیت هایی را شروع کردند و همواره در بخش خدمت رسانی مسیرهای مختلفی را پشت سرگذاشته اند.

وی با بیان این که در بخش کشاورزی آنطور که باید فعالیت ها صورت نگرفته و موفقیت های قابل توجهی تحقق نیافته، اضافه کرد: بر آن شدیم تا با برگزاری جلسه های درک متقابل را بین استارت آپ ها ی بخش تولید فراهم کنیم و از این طریق نگرش حذف واسطه ها، شناسایی بازار بین المللی و .... را داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا  استارت آپ ها در بخش کشاورزی، دستاوردهای خوبی در رونق اقتصاد کشاورزی ایجاد کنند.

همایش استانی آشنایی با کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) در حوزه تعاونی ها به منظور آشنایی تعاونی ها و تشکل های تحت نظارت تعاون روستایی گیلان با اشتغال ها و کسب و کارهای نوین و استارت آپ های حوزه کشاورزی، با همکاری پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

برچسب‌ها