وزارت نفت عراق با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که با نفتکش توقیف شده توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران، هیچ ارتباطی ندارد.

بغداد: نفتکش توقیف شده در ایران ارتباطی با عراق ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع خبری یکشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوالی جزیره فارسی یک نفتکش خارجی حامل سوخت را توقیف کردند.

این منابع اعلام کردند که در این عملیات، 700 هزار لیتر سوخت توقیف و هفت خدمه که تبعه خارجی بودند دستگیر شدند.

وزارت نفت عراق نیز شامگاه یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای هر گونه ارتباط با این نفتکش را تکذیب کرد.

«عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق در این بیانیه تأکید کرد که این وزارتخانه «گازوئیل به بازارهای جهانی صادر نمی‌کند، بلکه صادرات آن، نفت خام و فرآورده‌های نفتی مشخص بر اساس مکانیزم‌ها و ضوابطی متعارف جهانی است».

شبکه خبری «السومریه» به نقل از این جهاد گزارش داد که وزارت نفت عراق هیچ ارتباطی با کشتی ندارد که نیروهای جمهوری اسلامی ایران آن را توقیف کردند.

وی تصریح کرد که طرف‌های ذیربط در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این کشتی هستند.

 جهاد در پایان خاطر نشان کرد که این نفتکش از نفتکش‌های کوچکی بوده که وزارت نفت عراق در فرآیند بازاریابی نفت و فرآورده‌های نفتی با آن کار نمی‌کند.

سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه ظهر یکشنبه در توضیح جزئیات توقیف این کشتی، گفت که کشتی مذکور، شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد ساعت ۲۱و ۳۰ دقیقه توقیف شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که «این شناور خارجی که از کشتی‌های دیگر سوخت دریافت و در حال انتقال این سوخت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود، با هماهنگی مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها