البرز- رییس کل دادگستری استان البرز گفت: در زمینه تغییر کاربری‌ قوانین دارای نواقصی است که گاهی راه سوء استفاده‌ را باز می‌گذارد و برای مقابله با این موارد شعب ویژه‌ای در استان ایجاد خواهد شد.

ایجاد شعبه ویژه برای رسیدگی به تغییر کاربری اراضی

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی صبح  یکشنبه در نشست صمیمی با فعالان ادوار دانشجویی استان البرز با تاکید بر نقش روشنگری دانشجویان گفت: برخی از مسئولان و مدیران به دلیل ملاحظاتی در اظهارنظرها و برخوردها احتیاط‌هایی دارند ولی در مقابل دانشجویان به دلیل خصیصه آرمانگرایی به صراحت اظهار نظر می‌کنند که تلفیق این دو می‌تواند در پیشبرد اهداف نظام بسیار کارگشا باشد.

وی با اشاره به تجربه نزدیک به یک ماهه خود در استان البرز افزود: استان البرز با وجود اشتراکات متعددی که ـ به دلیل نزدیکی ـ با تهران دارد دارای خصیصه‌های متمایزی نیز است که فعالیت در آن را به عنوان ایران کوچک، مستلزم حساسیت‌های خاص می‌کند.

این مسئول با تاکید بر نقش و اهمیت قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از آنجایی که رئیس قوه قضائیه مستقیما از جانب رهبر معظم انقلاب منصوب می شود عملکرد آن بیانگر عملکرد نظام است و برای حل مشکلات کنونی رئیس قوه قضائیه پیش از انتصاب سند تحول قوه قضائیه را تدوین و به محضر ایشان ارائه کرد.

وی افزود: در زمینه عدالت و تحقق آن مطالبات جدی وجود دارد و یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر اگر چه کارهای زیادی انجام شده اما به صورت کامل بر اساس انتظارات ایشان عمل نشده است؛ در راستای تحقق عدالت حداکثری در استان اقدامات جدی آغاز شده است در شورای مدیران دادگستری تاکید شد درب اتاق مدیران همواره به روی مردم باز باشد تا مراجعان بتوانند بدون دغدغه دیدگاه خود را مطرح کنند همچنین تشکیل دبیرخانه پرونده‌های مهم در راستای تسریع در روند رسیدگی به این پرونده‌ها، کاهش ورودی‌ها، کاهش اطاله دادرسی و حمایت از فعلان حوزه تولید و سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات پیش رو است.

 فاصلی هریکندی برنامه‌های خود برای اخذ بازخورد از مردم را برشمرد و گفت: حضور در نماز جمعه‌های حوزه‌های قضایی، اماکن عمومی و بازدید سرزده از مجتمع‌های قضایی، نصب صندوق‌های ارتباط با رئیس کل و راه‌اندازی سامانه پیامکی از جمله راهکارهای پیش روی دادگستری استان برای اخذ گزارشات مردمی، آشنایی با نحوه خدمات‌دهی و کیفیت تکریم ارباب رجوع است.

وی در خصوص انتقاد دانشجویان از تغییر کاربری در ساوجبلاغ و برخی دیگر از مناطق استان بیان کرد: در روزهای اخیر بازدیدهایی را به صورت سرزده از مناطقی که تغییر کابری یافته بودند داشتیم و با مشاهده تخلفات، دستورات لازم به دادستان‌ها داده شده تا نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: رئیس قوه قضائیه بارها بر برخی ترک فعل‌ها تاکید داشته که در قضیه سیل اخیر در کشور هم دیدیم که اگر در مسیر سیلاب ساخت و ساز انجام نمی‌شد میزان خسارات کاهش می‌یافت؛ در زمینه تغییر کاربری‌ قوانین دارای نواقصی است که گاهی راه سوء استفاده‌ را باز می‌گذارد و برای مقابله با این موارد شعب ویژه‌ای در استان ایجاد خواهد شد تا از تغییر کاربری‌ها با دور زدن قانون و اهمال دستگاه‌های ناظر جلوگیری شود.

بخشی از مباحث مطرح شده در این جلسه توسط حاضران موضوع فسادهای مختلف در مسئولان اجرایی بود که هریکندی درباره آن گفت: در برخی دستگاه‌ها به مانند شهرداری و شورای شهر این تخلفات بیشتر است که دستورات لازم به دادستان‌های استان برای برخورد قاطع صادر شده اما برای کاهش آن باید نظارت درون‌سازمانی در این دستگاه‌ها تقویت شود تا به مرحله وقوع جرم نرسد.

در این نشست فعالان ادوار دانشجویی نقطه نظرات خود را در خصوص موضوعات دادگستری کل استان البرز و نیز مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان و راههای برون رفت از آن را بیان کردند.

برچسب‌ها