خراسان شمالی- رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: تریلی نشاط‌ آور سفیر بزرگ آفتاب از ۱۱ تا ۱۷ ماه جاری به مدت ۷ شب در استان حضور دارد و در۷ محله و ۴ شهرستان آشخانه، اسفراین و جاجرم، بجنورد به اجرای برنامه می‌پردازد.

سفر "سفیر آفتاب" به ۷ محله خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، وحید نمازی اظهار داشت: این حرکت با پشتیبانی ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب، سازمان رسانه‌ای اوج و حوزه هنری استان در قالب برگزاری جشن‌هایی در محلات شهر و به منظور اجرای برنامه‌های نشاط آور، ارتقای سطح امیدآفرینی، ایجاد افتخار و غرور، تقویت حس تعلق به محلات در حال برگزاری است.

وی با اشاره به این که هدف ما تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی در قالب اجرای برنامه‌های نشاط آور در محله‌های با صفا و باکرامت شهر است، تصریح کرد: اگر چه دنبال نشاط‌آوری با  محتوای متناسب  با الگوی ایرانی- اسلامی هستیم، اما یکی از اولویت گذاری‌ها و اهداف اصلی ما هویت بخشی به محلات است به خاطر همین ظرفیت‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را شناسایی کردیم و به معرفی الگوهای موجود در محلات پرداختیم.

وی به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، اجرای سرود، برگزاری مسابقه اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم تا از ظرفیت  هنری استان علاوه بر هنرمندان ملی بهره بگیریم، تا جایی که رویکرد  بخش اعظم برنامه‌ها بومی است.

وی خاطرنشان کرد:  کمک هزینه جهیزیه ۲۵ میلیون تومانی به یکی از زوجین جوان در محلات از طریق بنیاد برکت از دیگر اقداماتی است که در دل سفیر آفتاب صورت می‌گیرد.

نمازی با اشاره به محروم بودن استان  به لحاظ زیرساخت فرهنگی و ضرورت برگزاری  برنامه‌های فرهنگی از این دست، اظهار داشت: با توجه به این که  اراده خوبی در استانداری شکل گرفت و استاندار و فرمانداران حمایت خوبی کردند در صورت تداوم این حرکت در سال‌های آینده، می‌توان در سال۱۰ روز را به شهرستان‌ها سفر کنیم و فضای اجتماعی و فرهنگی خوبی به وجود آوریم.

برچسب‌ها