شاخص کل بورس تهران امروز نیز به حرکت در مسیر صعودی ادامه داد و با رشد ۱۱۶۸ واحدی (معادل ۰.۵ درصد) در میانه کانال ۲۵۶ هزار واحد قرار گرفت.

ادامه پیشروی بورس در جاده صعود

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، شاخص کل بورس تهران امروز نیز به حرکت در مسیر صعودی ادامه داد و با رشد ۱۱۶۸ واحدی (معادل ۰.۵ درصد) در میانه کانال ۲۵۶ هزار واحد قرار گرفت و سقفی جدید در کارنامه این بازار رقم زد.

با این حال عدم نوسان جدی در سهام بزرگ کالایی و در مقابل افزایش اقبال به سهام گروه‌های کوچکتر سبب شد تا شاخص هم‌وزن که نشانی از اثرگذاری یکسان نمادها دارد بیش از ۱.۵ درصد رشد کند.

رشدی که از یک سو به ایجاد موج انتظارات مثبت در خصوص تاثیر تدریجی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از معادلات اقتصادی‌ باز می‌گردد و از سوی دیگر در برخی گروه‌ها همچون صنعت خودرو با داغ شدن مجدد مباحث مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای خروج از اصل ۱۴۱ قانون تجارت.

با این حال با توجه به واکنش یکسان همه گروه‌های کوچک بازار بیم حبابی شدن قیمت سهام می‌رود که نگران کننده است.

در خصوص سهام بزرگ کالایی نیز شروع منفی بازارهای جهانی و تشدید مجدد تنش‌ها میان چین و آمریکا قیمت‌ سهام شرکت‌های وابسته را در محدوده ثابتی نگه داشته است.

با این حال رشد مناسب فروش و سودآوری این شرکت‌ها، سپر امنی در مقابل ریزش شدید قیمت سهام آن‌ها قلمداد می‌شود.

در مجموع بازار امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی و بانک پارسیان بیشترین نقش را در صعود شاخص ایفا کردند. هر چند سهام شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری غدیر و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با بیشترین اثرگذاری منفی مانع از رشد بیشتر این نماگر شدند.

همچنین امروز بیشترین افزایش قیمت از آن نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع کاغذسازی کاوه، داروسازی زاگرس فارمد پارس، ملی سرب و روی ایران، داروسازی فارابی و داروپخش شد.

در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۲ واحدی همراه شد و به ۳۴۱۰ واحد رسید. در این بازار طی معاملات روز جاری سهام شرکت‌های تولید نیروی برق عسلویه، صنایع ماشین‌های اداری ایران، سنگ آهن گهرزمین و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در صدر نمادهای اثرگذار بر رشد آیفکس ایستادند.

بیشترین میزان افزایش قیمت نیز به ترتیب از آن نمادهای «مفاخر»، «سمگا»، «مادیرا» و «تلیسه» شد تا در این بازار نیز نمادهای کوچک پیشتاز باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها