مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: سقف تسهیلات طرح پشتیبان مشاغل خانگی با افزایش دو برابری تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای هر طرح گروه افزایش یافت.

وام ۲۰۰میلیونی طرح پشتیبان مشاغل خانگی

به گزارش قدس آنلاین ، شکوه میرشاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر ایجاد و تثبیت اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان عالی‌رتبه کشور و استان بوده و دولت تدبیر و امید نیز با ارائه راهکارهای متعدد در صدد رفع معضل بیکاری در سطح جامعه بوده که یکی از این راهکارها ایجاد کسب و کارهای خانگی است.


او افزود: مشاغل خانگی به‌دلیل مزایای خاص خود در جهت رفع بیکاری بسیار موثر بوده و کشورهایی که برنامه‌هایی را در جهت تقویت این مشاغل به کار گرفته‌اند به نتایج موفقیت‌آمیزی هم رسیده‌اند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی بیان کرد: مشاغل خانگی دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌های قابل توجه برای ایجاد اشتغال هستند، اما مشکلاتی هم گریبان‌گیر افراد مرتبط با این مشاغل هست.

میرشاهی با اشاره به اینکه برای ساماندهی و شناسنامه‌دارکردن این نوع مشاغل و اعطای مشوق‌های حمایتی و نظارتی دولتی می‌توان نقش آن‌ها را در توسعه ملی پررنگ‌تر کرد؛ گفت: هم‌اکنون نیاز به ایجاد برنامه‌هایی مدون برای ساماندهی این نوع مشاغل و کمک به متقاضیان علاقمند به فعالیت در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود و به‌همین‌جهت برنامه‌های در حال انجام این حوزه و اجرای طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی و به‌همراه طرح پشتیبان مشاغل خانگی در دستور کار دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی قرار گرفته است.

او گفت: دولت تدبیر و امید  با هدف کاهش تنش‌های اقتصادی و اجتماعی و نیز بررسی مهمترین موانع و مشکلات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تبیین راهکارهای موجود با هدف تسهیل امور مرتبط در جریان نشست مشترک استانداران و مسئولان ملی، نشست تخصصی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران سراسر کشور برگزار کرده که دستاوردها و خروجی‌های خوبی هم داشته است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش دو برابری تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: با توجه به پیشنهاد استانداران و بررسی‌های کارشناسی و با عنایت به شرایط اقتصادی موجود و افزایش سرانه ایجاد اشتغال در مشاغل خانگی، افزایش سقف تسهیلات پرداختی به هر طرح گروه پشتیبان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان در جلسه اخیر ستاد ملی حمایت از مشاغل خانگی به تصویب رسیده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها