فراخوان ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی منتشر شد.

انتشار فراخوان ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی علاقه‌مندان و فعالان ترویج کتابخوانی می‌توانند گزارش‌ها و مستندات فعالیت‌های‌شان در زمینه ترویج کتاب‌خوانی را به همراه تکمیل فرم‌ها تا پایان وقت اداری ۱۵ شهریور به دبیرخانه «ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی» ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر و همچنین دسترسی به فرم‌ها ثبت‌نام می‌توانند به وبسایت‌های شبکه ترویج کتابخوانی و تقدیر از مروجان کتابخوانی به این نشانی‌ها مراجعه کنند.
www.bookprmotion.ir www.moravejan.ir
همچنین نشانی دبیرخانه هست، تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، شماره ۷ ساختمان فجر طبقه پنجم دبیرخانه شبکه مروجان کتابخوانی کشور شماره‌های تلفن دبیرخانه هم از این قرار هست.۸۸۳۴۲۹۷۹ - ۸۸۳۴۲۹۸۰ نشانی پست الکترونیک moravejanketab@gmail.com

شبکه گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد، افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتاب‌خوانی را انتخاب و معرفی کند. بر اساس فراخوان، مروج کتابخوانی کسی است که با طراحی و اجرای فعالیت‌های مستمر، کتاب‌خوانی را گسترش می‌دهد. همچنین ترویج کتاب‌خوانی شامل فعالیت‌هایی است که به افزایش، گسترش و استمرار کتاب‌خوانی در میان مردم می‌انجامد.

شرکت‌کنندگان در این رقابت کتابخوانی می‌توانند بخش گروه‌ها و نهادهای غیردولتی فعالیت در ترویج کتاب‌خوانی باشند. بر اساس فراخوان از جمله این مراکز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
سازمان‌های مردم نهاد، واحدهای صنفی (مانند: مراکز توانبخشی، خیریه‌ها، نانوایی‌ها، مغازه‌داران، آرایشگاه‌ها و...)، بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی (مانند: بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آموزشکده‌ها، مراکز تفریحی و...)، فضاهای مجازی و مروجان الکترونیکی (مانند: فعالان شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، مطبوعات، اپلیکیشن‌های کتابخوانی، پادکست‌ها و...)

این رقابت در بخش‌های گروه‌ها و افراد مروج کتابخوانی برگزار می‌شود و در بخش افراد هم هر فردی که ‌در زمینه ترویج کتابخوانی فعالیت داوطلبانه داشته باشد می‌تواند در رقابت شرکت کند؛ افرادی مانند استادان دانشگاه و مراکز آموزشی، مادران، زنان خانه‌دار،کشاورزان، مروجان عشایر، کارکنان بیمارستان‌ها (اعم از پزشکان، پرستاران، بهیاران و ...)، رانندگان، نانواها، معلمان، دانش‌آموزان، امامان‌ جماعت،کتابداران، مربیان مهد کودک، هنرمندان، کتابفروشان، نویسندگان، مترجمان، قضات، کسبه، دانشجویان، بازنشستگان، کتابداران مدارس و ...

بخش‌ دیگر جشنواره، رقابت در بخش بین‌الملل است و دربرگیرنده این گروه‌هاست؛ افراد فارسی‌زبانِ مروج کتاب در خارج از کشور،گروه‌ها و افراد خارجیِ فعال مروج کتاب در ایران، فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در کشورهای فارسی‌زبان یا دارای جمعیت‌های بزرگ فارسی‌زبان. بر اساس فراخوان در بخش نگاه ویژه، از مروجان سیار، مروجان در مناطق دوزبانه (زبان‌های بلوچی، ترکی، عربی، کردی و...)، مروجان برای افراد با نیازهای ویژه (روشندلان، ناشنوایان، توان‌یابان جسمی و ذهنی و...) تقدیر به عمل خواهد آمد و در نهایت نشان استمرار به افراد یا گروه‌هایی که در دوره‌های گذشته برگزیده یا شایسته تقدیر شده‌اند اهداء می‌شود و این افراد فعالیت‌شان در این بخش بررسی می‌شود و نمی‌توانند در بخش‌های دیگر شرکت کنند. آن‌ها می‌توانند با ارائه گزارشی از طرح‌های نو در این بخش شرکت کنند.

در فراخوان تصریح شده است؛ تسهیلگران و مربیانی که در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان سال ۱۳۹۸ (چهارمین دوره) شرکت کردندد، نمی‌توانند فعالیت‌های باشگاه خود را در این جشنواره ارائه نمایند.

شاخص‌های انتخاب افر اد و گروه‌های برگزیده به این شرح است؛ تأثیر پایدار در گسترش کتاب‌خوانی میان مردم، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و شیوه‌های اجرایی، استفاده مناسب از مشارکت مردم و چهره‌ها، استفاده خلاقانه و بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی، قابلیت معرفی به سایر مناطق به‌عنوان الگو، اثربخشی فعالیت‌های کتابخوانی در رفتارهای اجتماعی یا فعالیت‌های عمومی مردم ، فعالیت به شکل داوطلبانه (شاخص ترجیحی)، فعالیت در قالب گروهی (شاخص ترجیحی)

همچنین برای از مدارک لازم برای شرکت در رقابت به وب‌سایت‌ها اعلام شده در فراخوان مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها