همدان - رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تلاش نهادهای مرتبط و وزرات جهاد کشاورزی ۲۴۱ هزار دستگاه خودروی کشاورزی پلاک‌گذاری شد.

خودروهای کشاورزی پلاک گذاری شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کامبیز عباسی شامگاه پنج شنبه در مراسم آغاز فعالیت شانزدهمین نمایشگاه ملی کشاورزی و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات در همدان افزود: با پلاک‌گذاری شدن ماشین‌های کشاورزی کارت سوخت به این ماشین‌ها اختصاص یافت و کارتها از طریق سامانه بانکی شارژ سوخت شدند.

وی با تاکید بر اینکه  هدف دولت مکانیزه شدن مزارع کشاورزی است، اظهار کرد: تاکنون دولت ۸ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان برای مکانیزه شدن امور مزارع اختصاص داده است.

 عباسی افزود: به همه محدودیت‌ها و تحریم سالانه در کشور ۳ هزار دستگاه بذرکار تولید می‌شود و ۹۵ درصد دستگاه های برداشت گندم و جو کشور هم تولید داخل است.

 رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با یادآوری اینکه ۲۷۰ شرکت عرضه کننده ماشین‌های کشاورزی در کشور داریم، گفت: نمایشگاه همدان از برترین نمایشگاه‌ها کشاورزی کشور است و  همیشه بهترین دستاورد های حوزه کشاورزی کشور در این نمایشگاه ارایه شده است.

 عباسی اظهار کرد: انتظار داریم که از شرکت‌های تولید کننده ماشین‌های کشاروزی با اختصاص سالانه ۳۰۰ میلیون دلار حمایت شود و دولت این بخش از کشاورزی را جزئی از نهاده‌های کشاورزی بداند.

برچسب‌ها