عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: تعداد زیادی از انتشاراتی‌ها کاغذ تخصیص‌یافته از سوی وزارت فرهنگ را در انبارهای اطراف تهران دپو کرده‌اند.

دپوی کاغذ توسط برخی انتشاراتی‌ها در انبارهای اطراف تهران

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام احد آزادیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره وجود رانت‌های فراوان در بازار کاغذ و سودجویی دلالان و عدم نظارت دولت بر ارز تخصیص‌یافته به این بخش گفت: 7 تعرفه گمرکی در حوزه کاغذ وجود دارد که بخشی از آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط می‌شود.

وی افزود: در 7 تعرفه متاسفانه رانت‌های فراوان و دلالان متعددی وجود دارد. این درحالی است که این رانت تنها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط نبوده و بانک مرکزی که ارز دولتی (4200 تومانی) برای واردات آن تخصیص می‌دهد و وزارت صنعت، معدن و تجارت که مقوله تجارت را مدیریت می‌کند هم به دلیل سوءتدبیرهای انجام‌داده مقصر هستند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: میلیاردها تومان اعتبار بیت‌المال برای واردات کاغذ با استفاده از ارز دولتی تخصیص یافته است که با حیف و میل صورت‌گرفته جیب رانت‌خواران این حوزه پر شده و در حقیقت حیف و میل زیادی در این باره صورت گرفته است که کاغذ بسیار کمی وارد کشور شده و نه ارز اعطاشده در این باره به خزانه بازگشت.

وی گفت: اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کاری مربوط به این وزارتخانه یعنی چاپ و نشر و روزنامه اقدامی را برای بهبود روند انجام داده است، که کارگروه کاغذ در این باره تشکیل شده و مقداری از ولنگاری، حیف‌ و میل و رانت‌خواری در گذشته، مدیریت شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس نسبت به تخصیص کاغذ به انتشاراتی‌ها و مطبوعاتی‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهام دارند و در بسیاری از موارد مطلع هستیم که انتشاراتی‌ها کاغذ دریافتی را در انبارهای خود دپو کرده و یا با نرخ ارز آزاد به فروش می‌رسانند.

آزادیخواه گفت:‌ تعداد زیادی از انتشاراتی‌ها کاغذ تخصیص‌یافته از سوی وزارت فرهنگ در انبارهای اطراف تهران دپو کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها