یزد - سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان با بیان اینکه یکی از راه های انتقال بیماری مشترک، از طریق گوشت آلوده است گفت: ذبح دام در کشتارگاه، تنها راه تضمین سلامت گوشت قربانی است.

ذبح دام در کشتارگاه، تنها راه تضمین سلامت گوشت قربانی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل دامپزشکی استان ،سید مهدی موسوی پوراظهارداشت: یکی از راه های انتقال بیماری مشترک، از طریق گوشت آلوده است  لذا با توجه به غیرقابل شناسایی بودن بیماری تب کریمه کنگو در دام و نزدیک بودن عید سعید قربان، بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز مشکل، ذبح دام های قربانی در کشتارگاه است .

وی افزود : کشتار دام های قربانی در کشتارگاه ها ضامن سلامت جامعه است و در همین راستا، دامپزشکی به همراه سایر ارگان های مرتبط آماده ارائه خدمت به مردم، در اجرای هرچه بهتر سنت حسنه قربانی است و کشتار دام باید درکشتارگاه و زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی و همچنین همراه با پیش سردگذاری لاشه ها صورت بگیرد.

موسوی پورتصریح کرد: تمامی کشتارگاه های استان به منظور ارائه خدمات رایگان و نظارت شرعی و بهداشتی بر مراسم ذبح دام های قربانی و پیش سردگذاری لاشه ها باز است و با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام قابل شناسایی نمی باشد؛ شهروندان می توانند با مراجعه به این مراکز و انجام سنت حسنه قربانی از سلامت گوشت مورد توزیع به شهروندان اطمینان حاصل نمایند.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: تنها راه اطمینان از سلامت گوشت، پیش سردگذاری لاشه هاست لذا در صورت عدم دسترسی به کشتارگاه، ضمن رعایت شرایط بهداشتی و حفاظت فردی هنگام ذبح، گوشت قربانی را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

انتها ی پیام /

برچسب‌ها