قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران حرم مطهر رضوی رسالت‌ رسانه حرم مطهر امام رضا(ع) در اشاعه فرهنگ رضوی را تشریح کرد.

رسالت‌ رسانه حرم مطهر امام رضا(ع) در اشاعه فرهنگ رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی در دیدار با خبرنگاران مدیریت خبر و رسانه آستان قدس رضوی که همزمان با روزخبرنگار در تحریریه این مدیریت انجام شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای عرصه رسانه به‌ویژه شهید محمود صارمی اظهار کرد: خبرنگاران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در فضایی متفاوت و ارزشی خدمت می‌کنند که رسالت آنان را نسبت به سایر خبرنگاران سنگین‌تر کرده است و نباید از آن تخطی کنند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: یک خبرنگار خوب باید در کنار انجام کار تخصصی خود، در کارش صداقت و واقع‌بینی داشته باشد و اخبار را با اولویت‌بندی مناسب در کمترین زمان ممکن، درست و متناسب با موضوع منعکس کند.
خاکسار قهرودی با تأکید بر نقش فعالان عرصه رسانه آستان قدس رضوی در تعمیق ارزش‌های دینی جامعه گفت: رسانه‌های این آستان نورانی بایستی در مسیر وحدت، امیدآفرینی و امیدبخشی حرکت کنند و از موج‌آفرینی در فضاهای سطحی بر حذر باشند.
وی ادامه داد: در کنار توجه به خوبی‌ها، به مشکلات و نواقص موجود هم باید توجه کامل داشت تا این مسائل از چشم مسئولین پوشیده نماند، اما نباید با سیاه‌نمایی و بزرگ کردن آنها به دشمنان خدمت کرد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: زیبایی و جلوه‌گری قلم خبرنگار نباید او را به سمت مبالغه‌گری بکشاند و در این امر اهل رسانه باید دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی درست به مخاطبان جهانی مجموعه آستان قدس رضوی بیان کرد: در این آستان مقدس توجه به شخصیت و جایگاه اجتماعی افراد مهم نیست و تنها باید به خدمت آنان در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در راستای تدابیر تولیت آستان قدس رضوی پرداخته شود.
خاکسار قهرودی گفت: مجموعه آستان قدس رضوی در تمامی عرصه‌ها از جمله حوزه رسانه باید الگو باشد که این امر با ورود درست به مسائل، توجه به ارزش‌ها، پایبندی به مرزهای اخلاقی، صداقت و استفاده از شیوه‌های هنرمندانه محقق خواهد شد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از زحمات فعالان عرصه رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: توجه به مسائل آموزشی و تخصصی خبرنگاران و مشکلات آنان باید مد نظر قرار گیرد تا خبرنگاران با ذهنی آزاد و آرام بتوانند رسالت مهم خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و روز به روز شاهد توفیقات آنان در حوزه خدمت به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و زائران و مجاوران این آستان مقدس باشیم.
لازم به ذکر است، در این بازدید حسن دست‌پروری مدیر خبر و رسانه آستان قدس رضوی به بیان خلاصه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه پرداخت.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها