ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که دو موشک کوتاهبرد کره شمالی، «نمایش قدرت» پیونگ‌یانگ در مقابل رزمایش‌های سئول و واشنگتن بوده است.

کره جنوبی: آزمایش موشکی کره شمالی «نمایش قدرت» مقابل سئول-واشنگتن بود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی، امروز آنچه را که ظاهراً دو موشک کوتاهبرد بوده، به نشانه «قدرتنمایی» در مقابل رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا-کره جنوبی پرتاب کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی همچنین اعلام کرد، با توچه به آنکه کره شمالی در حال برگزاری رزمایش‌های تابستانی خود است، احتمال انجام آزمایشات موشکی بیشتر وجود دارد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد امروز گزارش کرد که کره‌شمالی دو پرتابه ناشناس دیگر از ساحل شرقی خود شلیک کرده است که ساعاتی بعد از انتشار این خبر، یک مقام آمریکایی تایید کرد که کره‌شمالی اقدام به آزمایش موشک‌کوتاه بُرد بالستیک کرده است. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، آزمایش موشکی امروز کره شمالی درست ساعاتی بعد از آن انجام گرفته است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که «نامه بسیار زیبایی» از جانب «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین، ترامپ همچنین از احتمال دیداری مجدد با رهبر کره شمالی خبر داد ولی اشاره‌ای به محتویات و زمان این دیدار نکرد. (جزئیات بیشتر

پیش از امروز نیز، کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته اقدام به آزمایش چهار موشک کوتاه‌برد کرده و به آمریکا هشدار داده ممکن است «مسیر جدیدی» را انتخاب کند. یک دیپلمات کره شمالی هم در یک سخنرانی روز سه‌شنبه به آمریکا هشدار داد کره شمالی ممکن است در خصوص برخی از گام‌هایی مهمی که تا کنون برداشته، تجدید نظر کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها