همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ناوگان شرکت های مسافربری در ایام اربعین حسینی تنها باید در اختیار و در خدمت زوار اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

ناوگان شرکت های مسافری، ایام اربعین در اختیار زائران باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نباید بدون هماهنگی استان توسط شرکت های مادر جابجایی ناوگان انجام شود، اظهارکرد: تمامی شرکت های حمل و نقلی باید در ایام اربعین آمادگی تأمین ناوگان و برنامه ریزی کامل را داشته باشند و در صورت نیاز از ناوگان سایر استان ها نیز کمک بگیرند.

وی افزود:  شرکت های مسافری، ادارات شهرستان ها و انجمن های صنفی تمهیدات لازم را از هم اکنون در نظر گرفته و آمادگی لازم را برای اجرای مناسب و نسبت به کنترل ناوگان خود از قبیل معاینه فنی، رفع نقص سیستم گرمایش و سرمایش، بیمه شخص ثالث و سایر موارد داشته باشند.

مدیرکل راهداری استان با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان استان معین در مقوله سفر زائران اربعین انتخاب شده است، افزود: هدف از طرح پایلوت شدن استان همدان(17 مهر تا ششم آبان)، حرکت سریع زائران از مرز به استان و انتقال از این استان به سایر مسیرها است.

پناهنده به طرح اسکان زائران در مدت زمان حضوردر استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم زائران در سال جاری و تعیین استان همدان به عنوان استان معین در حمل و نقل زائران، نسبت به جذب حداکثری ناوگان زیرپوشش شبکه سیر خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تأمین ناوگان طرح و اعزام به موقع زائران شرکت های مسافربری پیش فروش بلیت های عادی حضوری و اینترنتی و صدور صورت وضعیت عادی و دربستی در طول ایام طرح برای سایر شهرها به جز حمل و نقل زائران ممنوع است و در صورت مشاهده با خاطی برخورد می شود.

برچسب‌ها