نتایج تحقیقی نشان داد قتل جوانان آمریکایی از سوی افسران پلیس یکی از عوامل اصلی مرگ و میر آن‌ها در آمریکاست.

قتل به دست پلیس، یکی از علل اصلی مرگ جوانان آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نتایج تحقیقی جدید نشان می‌دهد قتل به دست پلیس، در کنار عواملی از جمله سرطان، بیمارهای قلبی، خودکشی و مصرف بیش از حد مواد مخدر یکی از دلایل اصلی مرگ در میان جوانان آمریکایی است.

نتایج تحقیقات جدیدی که این ماه از سوی «آکادمی ملی علوم» منتشر شد، نشان داد جوانان آمریکایی به طرز غافلگیرانه‌ای در معرض خطر بالای به قتل رسیدن از سوی افسران پلیس هستند. بر اساس نتایج این تحقیق، قتل به دست پلیس ششمین علت مرگ در میان جوانان بین ۲۵ تا ۲۹ سال از تمامی گروه‌های نژادی است. خطر قتل جوانان از سوی پلیس ۱.۸ در هر ۱۰۰ هزار مورد مرگ و میر است که رتبه ششم را در میان علل مرگ جوانان این کشور به خود اختصاص داده است.

در این تحقیق آمده است مرگ ناشی از سوانح از جمله تصادف با خودرو و همچنین مصرف بیش از حد مواد مخدر با ۷۶.۶ مورد در هر ۱۰۰ هزار مورد رتبه نخست را در میان علل مرگ و میر جوانان آمریکایی دارد. پس از آن، خودکشی با ۲۶.۷ درصد، قتل با ۲۲ درصد، حمله قلبی با ۷ درصد و سرطان با ۶.۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اطلاعات ناکامل اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا نشان می‌دهد ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد قتلی که با عنوان «قابل توجیه» گزارش می‌شوند به صورت «کشته شدن یک جنایتکار در راستای اجرای قانون و انجام وظیفه» تعریف شده است.

بنا به گزارش‌های منتشر شده از سوی روزنامه واشنگتن پست و گاردین، این مرگ و میرها تنها نیمی از نزدیک به هزار مورد قتل سالانه از سوی افسران پلیس آمریکا است. همچنین این تحقیق نشان داد احتمال کشته شدن به دست پلیس برای افراد سیاهپوست ۲.۵ برابر بیشتر از افراد سفیدپوست است. این گروه پژوهشی اعلام کرد: در مدل‌های تحقیقاتی ما پیش بینی شد از هر هزار نفر سیاهپوست یک نفر احتمالا در مرحله‌ای از زندگیش از سوی پلیس به قتل می‌رسد.

در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله، جوانان سیاهپوست نزدیک به ۲ درصد احتمال دارد به دست پلیس به قتل برسند. این در حالی است که این رقم برای جوانان سفید پوست ۰.۵ درصد است. همچنین این تحقیق نشان داد احتمال قتل یک مرد سیاهپوست ۴۰ ساله از سوی پلیس مشابه یک جوان ۲۰ ساله سفیدپوست است.

بنا به نتیجه تحقیقی در سال ۲۰۱۶ میزان قتل از سوی پلیس آمریکا بسیار بیشتر از دیگر جوامع پیشرفته است. این موضوع تا حدی به نرخ بسیار بالاتر آدم کشی و جنایت، ۲۵.۲ برابر بالاتر، در آمریکا نسبت به کشورهای با شرایط اقتصادی مشابه مربوط می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها