البرز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه از منظر شخصی وکارشناسی با راه اندازی و فعالیت مگالب در البرز مخالف بودم گفت: تحت شرایطی همکاری دانشگاه علوم پزشکی با پروژه مگالب می تواند تداوم داشته باشد.

تحت شرایطی به همکاری خود با پروژه "مگالب" ادامه می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیامک جبارنیا در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهار کرد: به شخصه با راه اندازی مجموعه ای به نام مگالب که با سرمایه گذاری خارجی است مخالف بودم با این حال این مجموعه در حال حاضر مسئول انجام متمرکز آزمایشات پزشکی در سطح بیمارستانهای دولتی البرز است.

وی افزود: واقعیت آن است که مجموعه مگالب تجهیزات و دستگاه های مدرنی را در اختیار دارد که نمونه آن را نمی توان در کشورهای همسایه هم مشاهده کرد و همین تجهیزات مدرن که بعضا آمریکایی است این روزها در تامین قطعات یدکی دچار مشکل شده است.

دکتر جبارنیا با تاکید براینکه با حضور رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی و با توجه به حساسیت های وی جلسات مستمری برای اصلاح قرارداد دانشگاه با شرکت سرمایه گذار داشته ایم گفت: به دنبال این هستیم که قرارداد منعقد شده سمت وسوی بهتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی هیچگاه در لغو این قرارداد پیشقدم نمی شود چرا که این باور را داریم که سرمایه گذاری قابل توجهی صورت گرفته است با این حال در صورتی که این شرکت بتواند در تامین قطعات مصرفی وکیت های آزمایشگاهی اقدام موثری صورت دهد و به تغییرات مدنظر ما در قرارداد تمکین کند با آنها همکاری خواهیم کرد در غیر این صورت با آنها خداحافظی خواهیم کرد و قرارداد ملغی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان با اشاره به دو تجربه ناموفق واگذاری بخش دیالیز بیمارستان ها  به بخش خصوصی گفت: در این ارتباط وبا برخی تغییرات  وبازگشت خدمات دهی به بخش دولتی شاهد بهبود شرایط هستیم.

مگالب عنوان پروژه ای است که مدیریت قبلی دانشگاه علوم پزشکی البرز طی آن ، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی بیمارستان‌های دولتی استان البرز را به یک شرکت ایرانی ترکیه‌ای واگذار کرد وطی آن مقرر شده است  در مدت پنج ساله  قرارداد، حدود ٨٧۶۵٠٠٠ ( هشت میلیون و هفتصدوشصت و پنج هزار ) آزمایش در سطح بیمارستان های دولتی استان توسط این آزمایشگاه  وبه شکل تجمیع شده انجام شود.

برچسب‌ها