سیستان وبلوچستان-مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۵ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و خاک در روزهای اخیر روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

توفان ۴۶۵ نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۵ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و خاک در روزهای اخیر روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

عبدالرحمن شهنوازی با اشاره به اینکه این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند،ادامه داد: ۱۲۷ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی گفت: بیشینه سرعت توفان گرد و خاک روز گذشته در زابل به ۳۱ متر بر ثانیه معادل ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: با افزایش سرعت توفان گرد و خاک به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در زابل میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر روز گذشته به ۲۶ برابر حد مجاز رسید.

برچسب‌ها