تیم فوتبال شهر خودرو با جذب سروش رفیعی فعالیت خود در حوزه نقل و انتقالات را پایان داد تا یحیی گل محمدی با همین نفرات تیمش را برای حضور در آسیا و دفاع از جایگاه سال قبل خود روانه میدان کند.

«شهرخودرو» در محاصره مازادها؟

قدس آنلاین: هرچند اضافه شدن سروش رفیعی جرقه امیدواری را میان هواداران شهرخودرو زد اما با نگاهی اجمالی به خریدهای تیم شهر خودرو در فصل نقل و انتقالات هنوز این پرسش در ذهن علاقه‌مندان به این تیم وجود دارد که آیا این تیم ظرفیت حضور در سه جام را دارد یا اینکه تیم یحیی فقط به۱۱ نفر ختم می‌شود و بس!

*خروجی‌های عجیب

یحیی گل محمدی برای فصل نوزدهم بازیکنانی چون مرتضی منصوری دفاع تنومند خود را از دست داد تا او به سپاهان اصفهان ملحق شود، مسعود ریگی و عبدالله حسینی هم از جمع شاگردان یحیی جدا شدند تا به ترتیب در استقلال و سایپا حضور پیدا کنند. محمد قاسمی‌نژاد که بازیکن دونده و تند و تیزی به شمار می‌رفت و یکی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم در فصل هجدهم بود نیز از جمع قرمزپوشان شهرخودرو جدا شد تا در فولاد به میدان برود.

بهنام برزای که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم به جمع شاگردان گل محمدی پیوسته بود نیز از این تیم جدا شد، همچنین دو دروازه بان شهرخودرو نیز به واسطه نبود تمایل کادر فنی از این تیم جدا شدند. فرشاد هاشمی نیز دیگر بازیکن خروجی شهر خودرو بود. اما آخرین بازیکن خروجی شهرخودرو نیز رضا ناصحی کاپیتان با سابقه این تیم بود که به واسطه نبود نیاز گل محمدی به وی، او نیز مجبور شد پس از سال‌های طولانی قید حضور در این تیم را بزند و مشهد را به مقصد تیم دسته اولی شهر کرج ترک کند.

*خریدهای کم تعداد

با خروج این نفرات شهر خودرویی‌ها با خرید سید مهدی رحمتی دروازه بان سرشناس استقلال خیال خود را نسبت به حفاظت و مراقبت از دروازه راحت کردند.همچنین در کنار جذب این بازیکن منادی دروازه بان جوان سایپا را نیز به خدمت گرفتند تا در کنار رحمتی یک گلر جوان هم در ترکیب این تیم حضور داشته باشد.

دو بازیکن دیگر از جمع بازیکنان مازاد استقلال هم به مشهد آمدند تا جمع استقلالی‌های سابق در مشهد جمع شود. فرشاد محمدی مهر و روح الله باقری پس از آنکه متوجه شدند در فهرست دلخواه استراماچونی جایی ندارند رو به روی فرهاد حمیداوی نشستند تا زیر برگه قرارداد با او را امضا کنند.

علی علیزاده و فرشاد فرجی بازیکنان فصل پیش نساجی مازندران دو خرید دیگر شهرخودرو بودند که برای حضور در ترکیب تیم یحیی به حمیداوی پاسخ مثبت دادند. آخرین بازیکن لیگ برتری هم بازیکن مازاد تیم فوتبال پرسپولیس بود که به دلیل نبود تمایل کالدرون به وی از این تیم جدا شد. با اضافه شدن نام سروش رفیعی به ترکیب تیم یحیی به نظر می‌رسد پازل تاکتیکی گل محمدی تکمیل شده  و حالا باید دید آیا او می‌تواند به رؤیای بزرگش که موفقیت در لیگ نوزدهم و درخشش در آسیاست دست پیدا کند یا نه؟

*ورود مازادها

شاید خرید سید مهدی رحمتی، سروش رفیعی در وهله نخست برای علاقه مندان به فوتبال دهان پر کن و پرطمطراق به حساب آید اما در واقع جدا از مسائل فانتزی مورد علاقه رسانه‌ها و هواداری این خریدها زیاد چنگی به دل نمی‌زنند. مقایسه ظرفیت و توانمندی بازیکنانی نظیر مسعود ریگی، مرتضی منصوری، محمد قاسمی‌نژاد با خریدهای جدید شهرخودرو نشان می‌دهد که بازیکنان تازه وارد از نظر توانمندی فنی با بازیکنان قبلی قابل قیاس نیستند.

با این حال ممکن است کادر فنی شهر خودرو در دفاع از فرایند خرید بازیکنان جدید، مدعی شود که آن‌ها با پازل تاکتیکی گل محمدی هماهنگ هستند اما نمی‌توان منکر این حقیقت شد که بازیکنان تازه وارد پدیده بخش قابل توجهی از فهرست بازیکنان مازاد تیم‌های لیگ برتری را تشکیل می‌دهند، همانند روح الله باقری، فرشاد محمدی مهر که بازی زیادی در فصل گذشته خود نداشتند در حالی که بازیکنان جدا شده همگی در ترکیب ثابت شهرخودرو حضور داشتند و جزو بهترین و تأثیرگذارترین بازیکنان فوتبال ایران قرار داشتند.

*دست‌های بسته یحیی

مسئله مهم دیگری که در حال حاضر می‌تواند شهرخودرو را با بحران مواجه کند، این است که در صورت مصدومیت هر یک از بازیکنان قبلی و تازه واردها چه کسی قرار است جانشین فرد مصدوم در ترکیب ثابت یحیی باشد؟ تیم یحیی همان‌طور که فصل گذشته نیمکت با ثباتی نداشت در فصل پیش رو نیز از این مسئله رنج می‌برد، شهرخودرو در فصل آینده باید فشار حضور در سه جام پر تلاطم و سخت را به جان بخرد از این رو احتمال مصدومیت بازیکنان به نسبت سال گذشته افزایش پیدا می‌کند اما نیمکت شهرخودرو خالی‌تر از هر زمانی است تا دغدغه هواداران نسبت به این مسئله دو چندان شود؟

برچسب‌ها