همدان- رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تأکید بر مغتنم شمردن ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری کشور، گفت: باید تلاش کنیم تا بخش نوپایی گردشگری در کشور تقویت شود.

تأکید بر تقویت بخش نوپایی گردشگری در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حسین قراباغی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته گذشته به‎منظور انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کهن‌شهر تاریخی همدان و باغ‌شهر جهانی بم شاهد حضور فرماندار ویژه، اعضای شورای شهر و شهردار بم در پایتخت تاریخ و تمدن ایران بودیم.

وی گفت؛ این سفر به دنبال حضور اعضای شورا شهر و شهردار همدان در اردیبهشت‌ماه امسال به شهر بم بود که متعاقب آن پیمان خواهرخواندگی مابین این دو شهر منعقد شد که بر اساس مفاد قرارداد مذکور مقرر شد، بهره‌‎برداری‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری صورت گیرد.

قراباغی اعلام کرد: برنامه‌های مختلفی در طول مدت حضور نمایندگان بم در همدان تدارک دیده شد که از جمله آن‌ها حضور در مراسم روز خبرنگار و بازدید از یادمان عین‌القضات همدانی، بازدید از مرکز مطالعات شورای شهر همدان در تالار همایش‌های بین‌المللی قرآنی، بازدید از ظرفیت هتل‌های همدان، حضور در برنامه زنده تلویزیونی شب‎های هگمتانه و همچنین بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و پیاده‌راه‌های ایجاد شده و در حال ساخت شهر همدان، بود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین گفت: یکی از اقدامات ارزشمند پیمان خواهرخواندگی‌ بین شهرها، بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری آنهاست که در این زمینه گالری عکس هنرمند فقید، ایرج بسطامی در عمارت تاریخی نورمهال با حضور نمایندگان شهر بم، افتتاح شد.

 قراباغی ادامه داد: در شهر بم نیز از قدیم یکی از خیابان‌های اصلی شهر به نام «بوعلی» نامگذاری شده بود که مقرر شد یک مکان آموزشی آن شهر نیز به نام «باباطاهر» نام نهاده شود.

 وی در ادامه با اشاره به نشست صمیمی اعضاء شورای شهر، شهردار و تیم همراه مدیریت شهری بم با سید سعید شاهرخی، استاندار همدان همراه با ارائه گزارش ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری شهر بم، گفت: شهر بم دارای ۴ اثر ثبت جهانی، ۵ شرکت خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید همراه با ۲۰ شرکت قطعه‌سازی و ۱۲ هزار اشتغال‌زایی در سطح شهرستان بم و شهرهای مجاور خود بوده است که باکس‌های گردشگری در شهرک ارگ جدید، سه پرواز مستقیم پایه ثابت به تهران با قابلیت استقرار هواپیما در آشیانه فرودگاه بم و روزانه یک حرکت قطار از مسیر ریلی بم_کرمان به تهران و زاهدان_بم به تهران است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا افزود: در این نشست صمیمی، ااستاندار همدان انعقاد پیمان خواهرخواندگی را امری قابل تحسین خوانده و بیان کرد اگر در روند اجرای آن جدیت داشته باشید خروجی مناسبی را در راه توسعه استان به دنبال خواهد داشت.

قراباغی با تأکید بر مبحث استاندار همدان مبنی بر اینکه باید درصدد تعمیم این مهم با سایر شهرهای تأثیرگذار در حوزه گردشگری کشور باشیم؛ عنوان کرد: در حال حاضر عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با کشورها و شهرهای خارجی دستاورد آنچنانی برای ما نداشته و فقط در حد یک عکس یادگاری و به عنوان رزومه کاری محسوب می‌شود؛ در حالی که با توجه به استقبال گردشگران خارجی از ۴ اثر ثبت جهانی در شهر بم شاهد انعکاس تبلیغات شهری و جاذبه‌های گردشگری همدان در شهر بم هستیم.

وی در ادامه گفت: همچنین با توجه به بازدید اعضای شورای شهر بم از شهر جهانی لالجین زمینه‌ساز دعوت رسمی تیم مدیریت شهری لالجین برای حضور در شهر بم به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه مبادلات فرهنگی و اجتماعی و گردشگری با شهر جهانی بم شده است.

قراباغی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ارزشمند آثار صنایع‌دستی فاخر این شهر مقرر شد نسبت به سفارش ساخت سردیس خواننده پرآوازه ایران و هنرمند فقید ایرج بسطامی از سفال لالجین و نقش بستن ارگ قدیم بم در کاسه‌های سفالی میناکاری شده برای کادوهای فرهنگی شهرداری بم اقدام شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان گفت: مدتی است که تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک و خواهرخواندگی در سطوح شهری در کشور اجرا می شود که با توجه به نتایج ارزشمند و موفق بین شهرهای همدان و بم و به‌منظور انتقال تجربیات این دو شهر به عنوان شهرهای نمونه، این مهم در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌های وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا سایر شهرها نیز از این دستاوردها، بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها