قزوین_ هم رزم شهید طهماسب شیخ حسنی گفت: رسالت خبری، رسالتی برپایه اندیشه و اعتقادات و باورهاست.

رسالت خبری، رسالتی برپایه اندیشه و اعتقادات و باورهاست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نخستین همایش استانی خبرنگار بصیر و گرامیداشت یاد شهدای رسانه استان قزوین و نکوداشت مقام شهید طهماسب شیخ حسنی خبرنگار شهید شاخص استان ظهر امروز در مجتمع فرهنگی هنری باران شهر آبیک برگزار شد.

حمیدرضا غفاری در این مراسم اظهار داشت: به عنوان برادر کوچک از میدان جنگ جامانده هستم و در سال ۵۸ به عنوان معلم وارد آبیک شدم و به محض ورود با انجمن اسلامی آبیک روبه‌رو شدیم و بسیاری از اعضای انجمن از جمله شهید شیخ حسنی از شهدای امروز هستند.

وی با اشاره به ویژگی های شهید طهماسب شیخ حسنی گفت: این شهید یک معلمی درونگرا، بسیار صادق و پرکار و با همت بود و قبل از ورود به عرصه رسانه خود یک رسانه بود و در اوج دوران دهه ۶۰ که مردم دارای مشکلات پیچیده اقتصادی و اجتماعی بودند تمام مسئولیت‌های محوله را به خوبی انجام می‌داد.

هم رزم شهید طهماسب شیخ حسنی ادامه داد: این شهید بسیار مسولیت پذیر بود و اولین بار در سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس به جانبازی نایل شد و تیر از ناحیه دست واردشده بود و به قدری دردناک بود که شب تا صبح بیدار بود و نسبت به درد اعتراضی نمی کرد.

غفاری یادآور شد: این شهید در دو مرحله در مناطق غرب حضور جدی داشت و با وجود دردها لحظه ای از فعالیت غافل نبود.

وی بیان کرد: نخستین رسانه با عنوان صدای ابیک در سال ۸۰ تاسیس شد و آنچه شهدای رسانه عنوان کردند که رسالت خبری، رسالتی برپایه اندیشه و اعتقادات و باورهاست، در واقع ما در قبال آنچه می‌نویسیم و بیان می‌کنیم مسئول هستیم. 

هم رزم شهید طهماسب شیخ حسنی بیان کرد: قرآن کریم نسبت به قلم قسم خورده است و ما نسبت به آنچه می نویسیم و بیان می کنیم وظیفه داریم و یکی از ویژگی های شهید مطالبه گری بود و مطالبات مردمی را با مسوولان در جریان می گذاشتند.

غفاری ادامه داد: مطالبه گری یکی از ویژگی های رسانه است و شهید براساس ارزش ها نیز فعالیت می کرد و  در سال های ۶۳ و ۶۴ واردعرصه رسانه شد و در روزنامه درج می شد و بدانیم که مطالبه‌گری و عمل طبق ارزش‌ها امروز از ویژگی‌های بزرگ رسانه‌ای است.

وی تشریح کرد: امروز ضمن بزرگداشت رسانه و قلم به دستان رسانه از مقام شهدا تقدیر کنیم و در برابر هر کلمه ای که نوشته می شود اگر درستی نباشد باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها