همدان- استاندار همدان گفت: پرونده ثبت جهانی منبت ملایر در دست پیگیری است و به طور قطع به زودی جهانی شدن این صنعت را جشن می گیریم.

منبت ملایر را ثبت جهانی می کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری همدان ،سید سعید شاهرخی استاندار همدان در آئین آغاز به کار سومین جشنواره "ملایر، شهر ملی منبت" اظهارکرد: ملایر در ثبت این صنعت و برگزاری جشنواره های ملی منبت سنگ تمام گذاشت که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه ملایر یکی از نقاط منحصر به فرد کشور و استان همدان است و دارای ویژگی های بارز و برجسته ای است ادامه داد: این شهرستان ۳۴۰اثر تاریخی و طبیعی دارد که بیش از ۲۴۰اثر آن ثبت ملی شده که موجب افتخار ایران زمین است.

استاندار همدان بیان کرد: امروز به واسطه مردمان پرتلاش و هنر سرپنجه های هنرمندان این خطه شاهد برگزاری سومین جشنواره ملی منبت ملایر هستیم.

شاهرخی با اشاره به دیگر ویژگی های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و اجتماعی این شهرستان گفت: بر اساس داشته های خوب موجود در سراسر استان، سند راهبردی سه ساله را تدوین کردیم که جهت گیری ها در حوزه های مختلف در سه سال پیش رو برنامه ریزی شد.

وی ایجاد اشتغال، بهبود معیشت مردم و رونق تولید را از اولویت های این سند برشمرد و افزود: ۱۵۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۰باید در استان انجام و طی سه سال ۶۰هزار شغل ایجاد شود.

استاندار همدان سهم ملایر در این سرمایه گذاری را ۳۰هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال را ۱۰هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: سالانه ۲۰ هزار شغل در استان همدان ایجاد می شود.

برچسب‌ها