سخنگوی دولت گفت: نسبت دادن برکناری زودهنگام رییس سازمان صندوق بازنشستگی به رییس جمهور کمال بی‌انصافی است.

نسبت دادن برکناری رییس سازمان صندوق بازنشستگی به رییس جمهور، کمال بی‌انصافی است/ دولت مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی است

قدس آنلاین: علی ربیعی اعلام کرد که از روزهای اول سازمان‌های نظارتی اعلام کردند که با توجه به ماده قانونی رییس سازمان  صندوق بازنشستگی حائز شرایط نیست و دیوان محسابات این را صریحا اعلام کرده بود.

ربیعی همچنین درباره  برکناری زودهنگام رییس سازمان صندوق بازنشستگی و اینکه گفته می‌شود وی با دستور رییس جمهور برکنار شده است؟ گفت: کمال بی‌انصافی است  مدت‌هاست می‌دانیم که این بحث مطرح است و نباید به دستور رییس جمهور منتسب کنیم. خوانش، خوانش نادرست و غلطی است. از روزهای اول سازمان‌های نظارتی اعلام کردند که با توجه به ماده قانونی ایشان حائز شرایط نیست و دیوان محاسبات این را صریحاً اعلام کرده بود. 
وی افزود:حتی در دوره‌ای که مرتضوی این‌مقام را کسب کرد دیوان‌ به مدرک تحصیلی او ایراد گرفت؛ این ایراد دستگاه نظارتی بوده است.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی صبح امروز (چهارشنبه)در نشستی خبری که در حاشیه جلسه هیئت دولت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امروز در دولت درباره کشت‌های با آب آلوده در جنوب تهران که بخشی از تره بار و صیفی جات تهران را تأمین می‌کند، مباحثی مطرح و مقرر شد که کارگروهی تشکیل شود تا کشاورزان به آبیاری با آب سالم هدایت شوند.
وی افزود: همچنین در حاشیه جلسه امروز گزارشی از سوی شهردار تهران به رئیس جمهوری ارائه شد که بر اساس آن شهرداری تهران کار خود را برای ساخت خطوط ۸، ۹ و ۱۰ مترو آغاز خواهد کرد.

سخنگوی دولت گفت: شهردار گزارش داده است که چهارباغ تهران در شمال مصلی کلنگ زنی می‌شود و زیر گذر پل گیشا نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

دولت قائل به نگاه امنیتی نسبت به سازمان‌های مردم نهاد نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی  درباره اقدام دولت در خصوص پرونده محیط زیستی ها و طولانی شد روند رسیدگی به این پرونده با تاکید بر اینکه این پرونده با حکم قضایی تشکیل شده و در حوزه قوه قضائیه است، اظهار کرد: دولت از امنیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه های مختلف حمایت می‌کند و قائل به نگاه امنیتی نسبت به این سازمان‌ها نیست.

وی افزود: دولت با هرگونه نگاه امنیتی به این سازمان‌ها ها مخالف است و همه تلاش خود را برای اینکه تصمیم درست و قضاوتی عادلانه انجام شود و بر اساس استاندارهای که از جاسوسی مطرح است عمل شود، به کار می‌گیرد اما تصمیم‌گیری نهایی بر عهده قوه قضاییه و قاضی محترم است.

ربیعی تصریح کرد: دولت ضمن حمایت از اقدامات قوه قضائیه، بر لزوم دقت در رعایت حقوق شهروندی تأکید دارد.

ما نگرانی بابت کالاهای اساسی در انبارها در یک سال آینده نداریم

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به گزارش رئیس بانک مرکزی از بازدید خود از بنادر، اظهار کرد: ما فقط بیش از سه میلیون تن کالا در یک بندر داریم. تا تاریخ ۱۵ مرداد ۹۸ میزان واردات ۶۹ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است که این نشان می‌دهد تأمین ارز کالاهای اساسی انجام شده است. ما نگرانی بابت کالاهای اساسی در انبارها در یک سال آینده نداریم.

وی همچنین خبر داد: در دولت تصمیم گرفته شد که هزار کامیون در منطقه آزاد چابهار تا مرز میلک حرکت کنند تا هم کالاها تخلیه شوند و هم برای مردم استان سیستان اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان طبق اعلام قبلی به طور قطعی در دو مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان نیز با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان از مهر ماه انجام می‌شود. قانون برنامه بودجه چنین اجازه‌ای را به دولت داده است.

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دفتر مشق و لوازم‌التحریر محفوظ است

وی درباره تامین لوازم‌التحریر و دفاتر مشق دانش‌آموزان گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دفتر مشق و لوازم‌التحریر محفوظ است و دفتر مشق با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شده و قرار است درج قیمت بر روی دفاتر هم انجام شود. میزان تولید دفتر مشق هم باید مشخص شده و نظارت بر توزیع مناسب انجام شود.

دولت معتقد است تشکیل این وزارت به بهتر شدن کار کمک نمی‌کند

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت نسبت به تشکیل وزارت میراث فرهنگی تشریح کرد: دولت موافق نبود و نظرش را به مجلس اعلام کرد. تشکیل این وزارتخانه هم بار مالی دارد و هم موجب گسترش تشکیلات می‌شود. معاون پارلمانی ریاست جمهوری موظف شده مکاتبات خود را انجام دهد، ولی به هر حال اگر بر اجرای این طرح اصرار شود دولت آن را انجام می‌دهد، اما بزرگ شدن اندازه دستگاه‌ها به معنای بهتر شدن کار نیست. دولت معتقد است تشکیل این وزارت به بهتر شدن کار کمک نمی‌کند.

وی درباره نظارت بر قیمت مرغ بیان کرد: در دو ماه گذشته در تابستان به علت گرمای هوا با مرگ و میر و بیماری مرغ‌ها مواجه بودیم و مشکلی هم برای وزن کشی وجود داشت ولی قیمت تا حدود زیادی به قیمت اصلی بازگشت. نظر دولت ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان بود. در حال حاضر جوجه‌ریزی انجام شده و واردات هم در دستور کار است تا قیمت بازار به قیمت مورد نظر دولت بازگردد، تعزیرات هم بر قیمت‌ها نظارت دارد.

سخنگوی دولت درباره انتقاد یکی از فقهای شورای نگهبان به پیوستن ایران به کنوانسیون پسماند هسته‌ای تصریح کرد: من با آقای صالحی و ظریف در این زمینه صحبت کرده‌ام و معتقدم این کنوانسیون خوب مطالعه نشده و اظهارنظرها دقیق نبوده است. ما هیچ الزامی به دفن پسماندهای هسته‌ای نداریم. مجلس ابهام شورای نگهبان را برطرف می‌کند. پذیرفتن این کنوانسیون به معنای الزام به پذیرش پسماندهای هسته‌ای نیست. من پذیرش دفن پسماند هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی ایران را تکذیب می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد محتوای ملاقات وزیر خارجه کشورمان با مقامات قطری گفت: علاوه بر مطرح شدن مسائل دو جانبه و مسائل منطقه‌ای ما با تک تک کشورهای منطقه در مورد تامین امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مذاکره کرده و پیام ما این است که حضور رژیم صهیونیستی در منطقه که اعلام کردند یک حضور اطلاعاتی است برای کشورهای منطقه یک دام است. تلاش ما بر عدم حضور بیگانگان در خلیج فارس است و این مسائل را در دیدار با کشورهای منطقه اعلام می‌کنیم.

وی درباره دلیل تعویق جلسه ایران،‌ آذربایجان و روسیه، گفت: هیچ دلیل سیاسی وجود نداشته بلکه صرفا مسائل فنی مطرح بوده که برای ما قابل پذیرش است. در آینده نزدیک این جلسه برگزار می‌شود.

سخنگوی دولت در مورد برداشت دولت از صندوق ذخیره ارزی تصریح کرد: با مشکلی که برای فروش نفت به وجود آمده است ما با کسری بودجه مواجه‌ایم اما تلاشمان این است که این کسری بر زندگی مردم آسیب نزند. راهبرد برنامه ما صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها و ایجاد درآمدهای جدید است. در این راستا برخی بودجه‌های وزارتخانه‌ها تعدیل شد اما حقوق و مزایا کارمندان و بازنشستگان بدون کم و کاست پرداخت می‌شود.

وی افزود: بودجه دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش و نیروهای مسلح و همچنین حقوق بازنشستگان کامل پرداخت می‌شود. ما در صندوق ذخیره ارزی 12 درصد ذخیره داشتیم که از آن برداشت کردیم و برداشت بیشتری نداشتیم، یعنی 20 درصد را واریز کرده‌ایم و فقط از 12 درصدی که پیش از این ذخیره کرده بودیم، برداشت کردیم.

ربیعی در پایان درباره آخرین تکلیف نفتکش ایرانی توقیف شده توسط انگلیس گفت: در روزهای آتی دادگاه جبل الطارق تشکیل می‌شود. ما از ابتدا این توقیف را اقدامی نادرست می‌دانستیم. اکنون برداشت ما این است که تصمیمات این دادگاه به امنیت منطقه کمک می‌کند. ما منتظر اقدامات مثبت در این زمینه هستیم تا آن را با حسن نیت تفسیر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها