خوزستان_مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: سیل نشان داد، جمعیت هلال احمر در شرایط سخت و بحرانی همواره در کنار مردم است، و مردم نیز این همراهی را احساس می کنند.

تاکید بر افزایش سرمایه اجتماعی هلال احمر/ مردم تلاشهای هلال احمر در سیل را احساس کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان که امروز ۲۳ مرداد انجام شد، علی خدادادی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان  سخنان خود را با تشکر  از شهیدان و به خصوص تازه شهید مدافع حرم سردار معماری شروع کردو گفت: امیدواریم بتوانیم امانت دار خوبی بوده صیانت از مردم را به سرانجام برسانیم و به این طریق باعث افزایش سرمایه اجتماعی هلال احمر شویم.
خدادادی از وجود  ۲۲ شعبه و دو دفتر نمایندگی در استان گفت و اضافه کرد: این مراکز در مرحله اول با آموزش شرایط تاب آوری را تشریح می کند تا با توجه به اینکه خوزستان منطقه ای پرخطر است  بتواند با هم اندیشی و همکاری به عنوان تسهیل گر برای عزیزان خوزستان زندگی شایسته و بهینه فراهم کند.
وی به مشکلات این سازمان در کمبود اعتبار اشاره و خبر داد: قرار است هلال احمر حل معضل جدی اهواز، فاضلاب را در دستور کار داشته باشد.
وی افزود: داو طلبان در سیل اخیر یادآور رشادت های زمان جنگ بودند و با کمک های مردمی و سرو سمان دادن این کمک ها همدلی را به نمایش گذاشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان این که هلال احمر روند رو به رشدی را طی می کند و به لحاظ لجستیکی تقویت شده است، افزود: سیل نشان داد، جمعیت هلال احمر در شرایط سخت و بحرانی همواره در کنار مردم است، در کنار مردم بودن برای ما افتخار محسوب می شود و مردم نیز این همراهی را احساس می کنند.
 
هلال احمر خوزستان در سیل همیشه در دسترس بود

در ادامه آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده خطیب نماز جمعه اهواز گفت: هلال احمر در دنیا به دلیل حوادث، نیاز به امداد و کمک رسانی نهادی ارزشمندی است و در خوزستان به دلیل کثرت اتفاقات اهمیت بیشتری دارد.
حسن زاده با بیان اینکه فلسفه ساخت سدها کنترل سیل است و در سیل اخیر هم در خوزستان نمایان شد و به خوبی سیل را کنترل کرد، گفت: اورژانس امداد رسانی و رودخانه و دریا، امداد در جاده ها ماموریت های ذاتی هلال احمر است که در خوزستان به نحو احسن انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر خوزستان در سیل اخیر همیشه در دسترس بودند، افزود: تمام دستگاه ها اجرایی به یک پیوست فرهنگی را نیاز دارند و در هلال احمر این موضوع ضرورت بیشتری دارد، در سیل اخیر اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی نظام بالاتر رفت، نسبت به کمک رسانی به مسئولان بخش های مختلف اطمینان پیدا کردند و این سرمایه در عمل به دست آمد نه در سخنرانی ها و شعارها.
حسن زاده اشاره کرد: همین روحیه جهادی مردم در کنار مسئولان در کنار هم اگر نبود اکثر شهرهای خوزستان خسارات بیشتری به بار می آورد با وجود اینکه حجم بارش ها بی سابقه بوده است اما در امداد و کمک رسانی موفق عمل شد.

برچسب‌ها