خراسان شمالی-مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: کنگره مفخم با هدف بجنورد شناسی و در قالب مسابقه با سه محور عکاسی، خاطره نویسی و آزمون آنلاین برگزار می شود.

کنگره مفخم با هدف بجنورد شناسی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: کنگره مفخم که برای نخستین بار و با ظرفیت بین المللی برگزار می شود با همت ستاد دانش آموزی سمپاد استان برنامه ریزی شده است.

یزدان پناه سه محور این کنگره را مسابقات عکاسی، خاطره نویسی و آزمون آنلاین برشمرد و افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را از هم اکنون تا یکم شهریورماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: طبیعت و اماکن گردشگری بجنورد، جاذبه های توریستی، فرهنگ و رسوم اقوام، موسیقی، سوغات و صنایع دستی بجنورد از جمله موضوعات مسابقه عکاسی است.

وی گفت: همچنین علاقه مندان می توانند خاطرات خود درباره شهر بجنورد یا روستاها و مکان های گردشگری این شهر را برای شرکت در مسابقه به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه درصد بسیار بالایی از گردشگران به علت عدم آشنایی با جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی، اغلب اقامتی چند ساعته در استان دارند، افزود: باید گام های بلندتری در جهت معرفی ظرفیت های استان برداشته شود.

یزدان پناه افزود: در همین راستا تلاش داریم با برگزاری جشنواره و تعریف رویدادهای مختلف و نیز با حضور هدفمند در نمایشگاه ها بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع و هم وطنان و گردشگران بیشتری را با جاذبه ها و پتانسیل های خراسان شمالی در بخش گردشگری آشنا کنیم

برچسب‌ها