رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ما باید با حفظ اصالت‌ها و آموزه‌های دینی به فناوری‌های فرهنگی دست یابیم.

لزوم دستیابی به فناوری‌های فرهنگی ضمن حفظ اصالت‌ها

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در مراسم تقدیر از مجریان و فعالان طرح ملی «سلام بر امام» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، جمعی از ائمه جماعات سراسر کشور و نمایندگان تشکل‌های کانون‌های فرهنگی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امروز در شرایطی گرد آمده‌ایم که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را خطاب به ملت ایران صادر و گام‌های چهل سال دوم انقلاب اسلامی را در این بیانیه مطرح کردند.
وی افزود: سه نکته بسیار مهم و اساسی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در این بیانیه مطرح شده است که باید به آن توجه کرد، ما به عنوان فعالان انقلاب و با در اختیار داشتن آموزه‌های ناب اسلامی باید شرایط تحقق گام دوم انقلاب را فراهم آوریم.
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب سیمای دستآوردهای انقلاب اسلامی ترسیم شده است، گفت: موفقیت‌های کشور در چهل سال اول انقلاب در عرصه‌های مختلف را مرهون این هستیم که در عرصه فرهنگ، ظرفیت‌های خوبی داشته و داریم.
وی خاطر نشان کرد: سال‌ها از هشت سال دفاع مقدس گذشته است و در طول تاریخ جنگ‌های مختلفی اتفاق افتاده است، اما در هیچ کدام از این جنگ‌ها کسانی به بازدید مقتل شهدایشان نرفته‌اند.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد بیان کرد: ظرفیت کاروان‌های راهیان نور به لحاظ کمی و کیفی سرمایه بزرگ معنوی کشور است.
وی عنوان کرد: طرح «سلام بر امام» یکی از فناوری‌های فرهنگی بشمار می‌رود که به همت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، مرکز امور مساجد و سایر نهادهای فرهنگی تنظیم و اجرا شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: لازم است در چهل سال دوم انقلاب بیش از گذشته به فکر تولید و تکثیر فناوری‌های فرهنگی باشیم، ما ظرفیت‌های بسیار بی‌بدیلی همچون قرآن و عترت را در اختیار داریم که باید با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها به فناوری‌های جدید فرهنگی برسیم.
وی قرائت روزانه قرآن کریم را یکی دیگر از طرح‌های فرهنگی اجرایی در اکثر مساجد معرفی و اظهار کرد: نمازهای جمعه در سراسر کشور سنگری برای آوای توحید، اتحاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی و استکبارستیزی است.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد، اعتکاف در مساجد، قرائت دعای کمیل و عرفه و... را از دیگر برنامه‌های فرهنگی برشمرد و گفت: در اجرای تمامی برنامه‌های فرهنگی باید همان گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تأکید دارند به مخاطبان جوان توجه ویژه‌ای شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح «سلام بر امام» دریچه‌ای بود که از مشهد آغاز و در سراسر کشور تکثیر شد همچنین این طرح نمونه‌ای از فناوری‌های فرهنگی و مورد نیاز اقشار مختلف جامعه است.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، زیارت حرم امام رضا(ع) ظرفیت بی‌نظیری است که در صورت توجه به این ظرفیت در زندگی هیچ بن‌بستی نداریم و به موفقیت و پیروزی می‌رسیم.

منبع:استان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها