همدان- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان گفت: حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی همدان مرد و بقیه خانم هستند.

۶۵درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی را آقایان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدمحمود تعجبی شامگاه چهار شنبه  در نشست خبری  اظهار کرد: دانشگاه علمی و کاربردی همدان ۶۰ رشته کاردانی و کارشناسی دارد. قبلا افرادی که برای تحصیل به دانشگاه مراجعه داشتند شاغل بودند و اکنون بیشتر افراد برای حرفه‌ای آموزی و نه مهارت آموزی در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی  افزود: قبلا بودجه‌ ارزاق عمومی به دانشگاه تحویل می شد اما اکنون این بودجه در هر ترم در حدود ۱۰۰ هزار تومان به حساب دانشجویان واریز می شود تا به صلاحدید خود برای تامین غذا هزینه کنند.

 تعجبی با تاکید بر این که غالبا رشته های تحصیلی دانشگاه علمی و کاربری  دانشجو را آشنا به حرفه و شغلی خاص تربیت می‌کنند گفت: انتظار داریم تا در سال تحصیلی جدی به دلیل فرا رسیدن زمان فارغ التحصیل دانش‌آموزان هنرستانی دانشجوی بیشتری جذب مراکز علمی و کاربردی شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌و کاربردی همدان از بهرهبرداری ساختمان اداری و جدید دانشگاه در همدان خبر داد و افزود: ساختمان فعلی هم برای استفاده از مدیریت غرب کشور دانشگاه پیشنهاد شده است.

 تعجبی اظهار کرد: براساس فرایند اجرای برنامه آموزشی کشور ۳۰ درصد دانشجویان باید در برنامه ششم توسعه مهارت محور تربیت شوند که هیچ دانشگاهی تاکنون این هدف را محقق نکرده است.

وی گفت: اکنون دانشگاه ۶۰۰ نفر مدرس دارد که از این تعداد ۵۵ درصد آقایان و بقیه همه خانم هستند و نسبت دانشجویان دختر به پسر دانشگاه هم ۳۵ به ۶۵ است.

برچسب‌ها