وزیر کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد از امکانات مراسم اربعین توسط مردم تامین میشود

اربعین ادامه جریان غدیرخم است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دومین همایش فعالان اربعین حسینی در مشهد مقدس در تالار قدس آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۸۰ درصد از  امکانات مراسم اربعین توسط مردم تامین میشود.

وی با بیان اینکه اربعین ادامه مسیر غدیر خم است تصریح کرد:اگر آثار عاشورا و اربعین در جهات کمال گرایی جامعه بکار گیری شود جامعه ای به دور از تزویر و ریا در اجتماع شکل خواهد گرفت.

رحمانی فضلی افزود:موضوع اربعین موضوع ایثارگری، برادری و فداکاری است و همه افرادی که در این مسیر حقانیت گام بر می دارند ماندگار و جاودانه خواهند شد.

وزیر کشور بیان داشت: امسال پیش بینی حضور پر شورتر از سال گذشته در مراسم اربعین را داریم زیرا اربعین یک جریان بر اساس عشق و ولایت پذیری است.

رحمانی فضلی موضوع اربعین را دارای ظاهر و باطنی عنوان کرد و گفت: در ظاهر این امر حرکت رو به گسترش مردمی است که در یک زمان معین جمعیت میلیونی در مکانی معین دور هم جمع می شوند و باطن آن در حوزه عشق و عقلانیت و فراتر از خود رفتن معنا پیدا می‌کند.

وی رمز جاودانگی و ماندگاری اربعین حسینی در لابه لای حوادث تاریخی را کمال‌گرایی عنوان کرد و افزود: اگر اربعین جاودانه شده و چشمه سار جوشان تاسوعا و عاشورا و خط سیر غدیر و امامت و ولایت همچنان در طول تاریخ می جوشد، همه نمودی از تحقق آیه انا لله و انا الیه راجعون است.

وزیر کشور در ادامه گسترش روز افزون اسلام در کشورهای مختلف را یکی از نگرانی‌های استکبار جهانی دانست و گفت: نتیجه مادی گرایی منبعث شده از عقل بشری که ناقص است نتوانسته به خواسته‌ها و نیازهای بشری پاسخ دهد و انسان سرگشته امروز خود را به آموزه‌های اصیل فکری و دینی واگذار می‌کند.

رحمانی فضلی گسترش مکاتب انحرافی سلفی گری و ایجاد جنگ‌های گسترده را راهکارهای دولت‌های استکباری در مبارزه با گسترش اسلام عنوان کرد که قصد تحریف چهره رحمانی دین اسلام را دارند.

وزیر کشور افزود: این ناخالصی ها هر چند هزینه‌های تمدنی، انسانی و مادی بسیاری را به دنبال داشته اما این منفعت را دارد که همه قدرت تشخیص بین سره و ناسره را پیدا کردند و این دستاورد نتیجه بزرگداشت عاشورا و اربعین است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها