همدان- وزیر صنعت و معدن و تجارت در سفر به همدان در جمع فعالان اقتصادی ملایر گفت: تحریم ظالمانه مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است اما هیچ زمانی اجازه تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی را نخواهیم داد.

اجازه‌تعطیلی هیچ واحد صنعتی را نمی‌دهیم

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن و تجارت شامگاه جمعه در بازدید از واحدهای تولیدی ملایر وتویسرکان اظهار کرد: بر اساس فرموده رهبری برنامه‌ریزی شده و حفظ تولید از اولویت‌های اصلی این وزراتخانه است.برای تحقق این هدف هم ظرفیت‌های فعلی تولید را حفظ و تقویت و ظرفیت‌های دیگر را که خالی مانده است فعال خواهیم کرد.

 وی با تاکید بر این‌که در استان همدان چندان ظرفیت راکد تولید نداریم، افزود: از مسئولان استان خواستیم تا این مشکلات را شناسایی و آنها را اعلام کنند تا برای رفع مشکل آنان به سرعت و اقدام و برنامه‌ریزی شود.

وزیرصمت یکی از حمایت‌های این ورزاتخانه از تولیدکنندگان را تقویت حضور آنان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: از دیگر حمایت‌ های وزارت صمت تامین سرمایه‌درگردش برای فعال شدن واحدهای نمیه فعال است.

رحمانی با یادآوری اینکه در سفرهای استانی ضمن دیدار و آشنایی بیشتر با تولیدکنندگان از نزدیک مشکلات را بررسی و در نهایت برای رفع آن برنامه ریزی خواهیم کرد، اظهار کرد: همچنین در این حوزه از ویژگی تبصره ۱۸ برای نوسازی صنایع و استفاده می‌کنیم که مصوب مجلس است.

وی همچنین در سفر به تویسرکان از چند واحد تولیدی دیگر هم بازدید و بر تقویت و راه‌اندازی صتایع تبدیلی گردو که محصول شناخته شده این شهرستان در استان همدان است تاکید کرد و گفت: گلایه تولیدکنندگان در تامین نشدن سرمایه در گردش برای برخی واحد ها را قبول داریم وبرای مشکلات موجود در این حوزه اقدام خواهیم کرد.

وزیر صمت در ادامه افزود: بانکها باید با آغوش باز سرمایه‌ در گردش را در اختیار تولیدکننده قرار دهند نه اینکه تولید کننده مجبور شود مسیر طولانی و سختی را برای تامین سرمایه در گردش طی کند و سرانجام هم مجبور به التماس به بانک شود.

برچسب‌ها