رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها از یک طرف می‌گویند که "ما آماده مذاکره هستیم"، و واسطه می‌فرستند، از طرف دیگر وزیر خارجه ما را تحریم می‌کنند.

 آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران واسطه می‌فرستند

قدس آنلاین: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه، ۲۶ مرداد) پارلمان در نطق پیش از دستور خود، در سخنانی، گفت: آمریکا از فرط توهم دچار تناقض‌گویی‌های ابلهانه شده‌ است.

وی افزود: آمریکایی‌ها از یک طرف می‌گویند که "ما آماده مذاکره هستیم"، و واسطه می‌فرستند، از طرف دیگر وزیر خارجه ما را تحریم می‌کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: در روزهای گذشته ایستادگی و صلابت ملت ایران جلوه‌ای از جلوات خود را نشان داد و انگلیسی‌ها فهمیدند که شرایط امروزی ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند قدرت‌نمایی کنند و مجبور شدند از سرقت دریایی خود دست بردارند.

وی با یادآوری اینکه انگلیسی‌ها در گذشته با هماهنگی آمریکا، کودتای ۲۸ مرداد را سازمان داده بودند تا حکومت ملی مصدق را سرنگون کنند و دولت دست‌نشانده پهلوی را برای چند دهه بر ایران مسلط کنند، اظهار داشت: شرایط آن روز را با قدرت و هیمنه امروز ایران مقایسه کنید که در یک اقدام ایذایی و دزدانه مجبور شدند از اقدام خود عقب‌نشینی کنند.

لاریجانی تصریح کرد: این قدرت را انقلاب اسلامی به‌رهبری امام(ره) و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظلّه العالی) و ایستادگی ملت فراهم کرد؛ آمریکا که آن روز با کمک ایادی خود توانست کودتا در ایران راه بیندازد، امروز با استیصال کامل آخرین تیرهای شکسته خود را رها می‌کند که برای این کشور که ادعای ابرقدرت می‌کند، خجالت‌آور است که وزیر خارجه ایران، وزارت اطلاعات و صداوسیما را تحریم می‌کند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها اضافه کرد: مثلاً این اقدامات قدرت شما را نشان می‌دهد یا بیچارگی و درماندگی شما را نشانگر است؟ اقدامات شما چه تأثیری دارد؟ اگر فکر می‌کنید این کارها قدرت‌نمایی است، بدانید همه ملت ایران در مقابل شما ایستاده‌اند، پس همه را تحریم کنید تا بفهمید حادثه‌ای رخ نمی‌دهد، ملت آمریکا متأسفانه گرفتار رهبران "دُن‌کیشوتی" شده‌اند که با توهمات و خیالات صحنه بین‌المللی را برای ارضای خود ترسیم می‌کنند.

لاریجانی اضافه کرد: به‌تازگی آقای "جان هوک" (مسئول تحریم‌های ایران در آمریکا)، اظهار نظری درباره کودتای ۲۸ مرداد کرده است که نشان می‌دهد چقدر با تاریخ بیگانه هستند، او گفته است اصلاً آمریکا در این کودتا نقش نداشت و رهبران سیاسی ــ مذهبی ایران حکومت ملی را سرنگون کردند، فراموش کرده‌اند آن‌قدر موضوع روشن بود که وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره کودتای ۲۸ مرداد از ملت ایران عذرخواهی کرد.

وی افزود: ملت ایران در مکتب علوی رشد فکری یافتند، اهل مجاهدت هستند تا عزتمندانه زندگی کنند و شرف ایرانیت خود را به‌حراج نمی‌گذارند و با مقاومت خود، آمریکا را پشیمان می‌کنند.

 لاریجانی در ادامه، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام هادی(ع) به ملت بزرگ ایران و نمایندگان، گفت: امیدواریم حجاج عزیز با پایان اعمال حج با سلامتی و اعمال مقبول به وطن خویش بازگردند، همچنین عید سعید غدیر را که روز اکمال دین و اتمام نعمت بر مؤمنان است، به همه مسلمانان و ملت عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه حادثه غدیر که نقطه عطف در تاریخ اسلام است، توسط ۱۱۰ صحابی روایت شده است، اظهار داشت: رسول‌الله(ص) در چنین روزی خطبه مهمی ایراد فرمودند و در فرازی از آن فرمودند "خداوند چنین به من وحی کرد «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ فی علی یعنی فی الخلافة علی‌بن ابی‌طالب(ع) وَإِنْ لَمْ‌تَفْعَلْ فَمَابَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به‌سوی تو نازل شد، ابلاغ کن، درباره علی(ع) یعنی خلافت علی‌بن ابی‌طالب(ع)، اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود، "ای مردم! من در رساندن آنچه خداوند بر من نازل کرده، کوتاهی نکردم و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می‌کنم؛ جبرئیل ۳ مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوند سلام پروردگارم را رساند که او سلام است. مرا مأمور کرد در این اجتماع به‌پا خیزم و بر هر سفید و سیاهی اعلام کنم علی‌بن ابی‌طالب(ع) برادر من، وصی من و  جانشین من بر امتم و امام بعد از من است و نسبت او به من همانند هارون به موسی(ع) است جز اینکه پیامبری بعد از من نیست و او صاحب اختیار شما بعد از خدا و رسولش است".

لاریجانی اضافه کرد: امیدواریم مسلمانان در مکتب علوی که پیامبر(ص) فرمود «اَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِیٌّ بَابُهَا»، راه رستگاری را یافته و عزت خویش را بازیابند.

وی در ادامه به سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: آزادگان مجاهد، عزتمندانه زیستند و آبروی ملت مجاهد ایران را به بهترین نحو حفظ کردند و همیشه مجاهدت‌های آنها در خاطر ملت ایران باقی خواهد ماند و عزیز و سرافراز هستند و خواهند بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور، سالروز جنگ ۳۳روزه را که با مقاومت جانانه ملت رشید لبنان و حزب‌الله قهرمان سیلی محکمی به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها زدند، به رهبر مجاهد حزب‌الله جناب آقای سیدحسن نصرالله و صدیق گرامی، جناب آقای "نبیه بری" تبریک گفت و افزود: جنگ ۳۳روزه پرونده توهمی خاورمیانه جدید را که آمریکایی‌ها طراحی کرده بودند به پروژه خاورمیانه مقاومت تبدیل کرد که ثمرات آن در کل منطقه منتشر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها