رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: بازاریان بر عرضه کفشهای برند اصرار دارد ما هم می گویم کفش برند عرضه شود اما چرا خودمان درکفش برند سازی نکنیم ؟کفش ایرانی کفش خیلی خوبی است و اگر درست درباره آن تصمیم گیری شود بازار جهانی هم خواهد داشت.

کفشهای چینی دربازارمشهد خریدار ندارند/ مردم کفش برند ایرانی میخواهند اما پولشان نمیرسد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: بازار کفش مشهد بعد از سالها تسلط  چینی ها ؛  این روزها جایگاهش را نزد مصرف کننده شناخته ولی مسائلی مانند گرانی مواد اولیه ، زمینه ساز افزایش قیمت شده وخرید آن را برای مصرف کننده سخت کرده است.گرایش بازار به سمت برند های گران قیمت از یک سو و کاهش توان خرید مردم  ازسوی دیگر باعث شده تا رکود عجیبی بربازار کفش حاکم شود.

در همین خصوص اسماعیل پور ملائکه رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهدگفت: متاسفانه در حال حاضر بازار کفش وضعیت مناسبی ندارد و قیمت ها خیلی بیشتر از توان مردم است در واقع ما امسال حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت در این صنف داشته ایم و این افزایش قیمت مربوط به نرخ مواد اولیه است که متاسفانه همین قضیه دوستان و هم صنفان ما را دچار مشکل کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا تولیدات داخلی به اسم برندهای خارجی به فروش می رسد افزود: گرانی کفش و رکود حاکم بر بازار ، فروش  را به شکل نیمه تعطیل در آورده است و تهیه یک جفت کفش برای مصرف کننده خیلی گران تمام می شود. در خصوص سوالتان هم باید بگویم که بله ، گلایه من و همکارانم هم همین است اتحادیه به عرضه  برندها دربازار اصرار دارد ؛ اما می گوییم چرا خودمان برند سازی نکنیم ؟کفش ایرانی کفش خیلی خوبی است و اگر درست درباره آن تصمیم گیری شود بازار خوب جهانی هم خواهد داشت.

پورملائکه افزود: خوشبختانه همشهریان ما نسبت به کفش ایرانی شناخت پیدا کرده اند و تمایل مصرف کننده در صورتی که توان خرید داشته باشد به استفاده از کفش ایرانی است و دیگر مدتهاست که کفش های چینی جایی در بازار ایران ندارند. البته منهای کفش های ورزشی که هنوز هم بخش اعظم آن وارداتی است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان گفت: بهتر است به جای هر گونه گلایه ای از وضعیت این بازار در این خصوص فکر بکنیم و من امیدوارم که با همراهی و همکاری دست اندرکاران در آینده نزدیک اتفاقات خوبی برای بازار کفش بیفتد. تا مردم هم بتوانند باخیال راحت از اجناس ایرانی استفاده کنند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها