همدان- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی همدان گفت: سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی همدان در مجاورت فرودگاه در حال ساخت است که اکنون در حوزه فیزیکی ۷۰ درصد پیشرفت دارد و مباحث مالی آنهم ۶۰ درصد باقی است.

 سایت جدید نمایشگاه های بین‌المللی همدان ۷۰ درصد پیشرفت دارد
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امروز حمید گلی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری بخش خصوصی به صورت قرارداد بی او تی در سه مرحله در حال ساخت است که اکنون مرحله نخست را در دست ساخت داریم.
 وی گفت: ساخت سایت جدید نمایشگاه از سال ۹۴ آغاز و در وسعتی حدود ۲۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است که اکنون ۱۰ هزارمترمربع آن تاسیسات ساختمانی دارد که در این وسعت حدود یک هزار فضای پارکینگ خودرو هم پیش‌بینی شده است.
 گلی‌پور گفت: برای افزایش توانمندی نمایشگاه به دنبال برنامه‌ریزی تحقق بین‌المللی شدن فعالیت‌های نمایشگاه هستیم که در مرحله نخست با برگزاری نمایشگاه کیف و کفش در نمایشگاه تفاهم‌نامه ای هم با اقلیم کردستان عراق امضا شد  همچنین همکاری برای اعزام هیات تولیدکنندگان به نمایشگاه‌های خارجی را در دستور کار داریم.
 وی در پاسخ به سئوالی  مبنی بر اینکه نمایشگاه تا چه اندازه برای تولیدکنندگان بومی غرفه لحاظ کرده است اظهار کرد: در برخی نمایشگاه های تخصصی این موضوع را مد نظر داشتیم که این پاسخ با واکنش خبرنگار قدس آنلاین مواجه شد که برای برگزاری نمایشگاه‌ها باید فراخوان عمومی داده شود تا کیفیت نمایشگاه در هنگام برگزاری تنزل نکند.
 مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی همدان در ادامه افزود: فقط این موضوع را زمانی در نظر می‌گیرم که  که تاثیر منفی در رقابت‌پذیر شدن نمایشگاه نداشته باشد و هیچگاه کیفیت را در برگزاری نمایشگاه‌ها فدای کیفیت نکردیم.
حمیدگلی‌پور در پاسخ به این انتقاد خبرنگار قدس آنلاین که اعزام هیات های تولیدی به نمایشگاه های خارجی توسط اتاق بازرگانی انجام می‌شود و برای نبود تداخل در این حوزه چه اقدامی انجام دادید؟، هم اظهار کرد: هماهنگی با معاونان استاندار همدان، اتاق بازرگانی و صنعت و معدن را انجام دادیم؛ از این به بعد اعزام هیات‌های تجاری به نمایشگاه‌های خارجی توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان انجام خواهد شد.
 مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی همدان در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار قدس آنلاین که اعضای هیات های تجاری همدان برای حضور خود در نمایشگاه های خارجی به سهم خود برای این اعزام ها اعتراض دارند آیا سهم آنان را مشخص کردید یا نه؟، افزود: در حال بررسی هستیم و حتما شرایط مطلوب حضور هیات های تولیدی و تجاری همدان را در نمایشگاه‌های خارجی فراهم خواهیم کرد.

برچسب‌ها