مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: هیات نظارت ، هنوز دلایل ابطال انتخابات اتاق تعاون خراسان رضوی را اعلام نکرده است.

انتخابات اتاق تعاون خراسان رضوی ابطال شد/هیات نظارت هنوز دلایل  را مطرح نکرده است

محمدسنجری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: متولی برگزاری انتخابات اتاق تعاون استان خراسان رضوی ، هیئت مدیره اتاق تعاون استان است که فرآیند آن را اطلاع رسانی و سپس برگزار می کند.

وی تصریح کرد: بعد از برگزاری انتخابات به لحاظ قانونی ، پنج روز مهلت و فرصت اعتراض برای افراد وجود دارد که پس از اینکه اعتراضات به هیات نظارت ارسال شد، کمیسیون نظارت که متشکل از سه نفر و به ترتیب از اداره کل کار و تعاون خراسان رضوی، اتاق تعاون استان و نماینده اتاق تعاون کشورهستند اعتراضات را تطبیق دادند و در باره  تایید و یا رد انتخابات تصمیم گیری کردند.

سنجری بیان داشت: اداره کار و تعاون خراسان رضوی بر تایید و دو عضو دیگر کمیسیون بر ابطال انتخابات رای داده اند که باعث شده است این موضوع به هیات نظارت مرکز در تهران ارجاع شود و این هیات نیز به دلایلی که هنوز مشخص نیست انتخابات اتاق تعاون استان خراسان رضوی را ابطال کرده است، از این رو اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون استان  باید بستر و زمینه انتخابات مجدد را فراهم کنند.

وی در مورد برخی شائبه ها در مورد اینکه چون افراد جوان و حتی چند خانم در این انتخابات به پیروزی رسیده اند و از طرفی  اعضای قبلی تمایلی به واگذاری این پست ندارند، زمینه ابطال انتخابات مطرح شده است، نیز بیان داشت:چون جایگاه هیات نظارت قانونی و تعریف شده است به اینکه این سخنان درست یا اشتباه است نمی توان ورود پیدا کرد زیرا بیان دلایل ابطال  در حیطه وظایف این هیات است و این هیات و بویژه افرادی که از اتاق مرکز در این هیات شرکت داشته اند و نظر بر رد انتخابات داده اند باید آنها رابیان کنند، از طرفی  چون هنوز صورتجلسه ابطال انتخابات و دلایل آن برای اداره کار و تعاون استان ارسال نشده است قادر به بیان ابطال این انتخابات نیستیم.

سنجری افزود: در مورد زمان برگزاری مجدد انتخابات، نیز آیین نامه به صورت دقیق بازه زمانی را اعلام نکرده است و از واژه بلافاصله استفاده کرده است که استنباط ما بر این است که اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون استان پس از دریافت صورتجلسه ابطال، انتخابات مجدد را برگزار کنند. از طرفی ممکن است هیات نظارت که انتخابات را ابطال کرده است در مورد زمان انتخابات مجدد بازه زمانی را مشخص کند.    

برچسب‌ها