گیلان - مدیر کل کانون استان گیلان برضرورت همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک و نوجوان تاکیدکرد.

ایجاد فرصت‌های فرهنگی، لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان افزود: رسالت کانون فراهم‌سازی فرصت‌های فرهنگی برای زندگی بهتر نسل کودک و نوجوان است و برهمین اساس نیز از همکاری با تمامی فعالان این عرصه استقبال می‌کنیم.

مدیرکل کانون استان گیلان دراین میان از همه‌جانبه‌نگری دست‌اندرکاران این نهاد فرهنگی نیز سخن‌گفت و توجه هم‌زمان به استعدادهای فکری و ذوقی نسل کودک و نوجوان و درعین‌حال، ایجاد زمینه‌های مناسب برای مهارت‌آموزی و توان‌مندسازی آنان را از اولویت‌ها عنوان‌کرد.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین، مهارت «نه گفتن» را از مهارت‌های ضروری برای آینده‌سازان ایران اسلامی در مواجهه با پیشنهادهای ناسالم دانست و به تبیین سیاست‌های کانون برای نیل به این هدف پرداخت.

تشریح برنامه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی برای آگاهی‌بخشی به جامعه، ارایه خدمات فرهنگی به مناطق کم‌برخوردار و تلاش برای هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد در خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان، ازدیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی بود.

او در همین‌حال از تعامل سازنده با رسانه‌ها برای انتقال آموزه‌های سازنده به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها سخن‌به میان‌آورد و ازهمکاری افزون‌تر با ستاد مواد مخدر استان گیلان برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی خبرداد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز ضمن مهم توصیف‌کردن جایگاه سازنده کانون گفت: شکل‌دهی به شخصیت کودک و نوجوان، فعالیتی ارزش‌مند است و نقش به‌سزایی در شکل‌گیری آینده کشور ایفامی‌کند.

علی باقری افزود: شخصیت انسان درکودکی شکل‌می‌گیرد و از این رو فعالیت‌ مجموعه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها