مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی گفت: با هدف کیفی‌سازی برنامه‌های نماز، «سامانه سجاده» در ادارات خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

«سامانه سجاده» در ادارات خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ؛  حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان گناباد در محل سالن شهدای دولت فرمانداری این شهر اظهار داشت: برگزاری نماز در ادارات و نهادها به معنی پایبندی به معنویات است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی ادامه داد: سامانه سجاده در ادارات به جهت خود ارزیابی ادارات و در جهت کیفی‌سازی برنامه‌های نماز از 15 شهریور فعال خواهد شد.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: در پاسخگویی برای مطالب نماز و معنویات باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم بدون خجالت مطالب خود را در زمینه مسائل دینی عنوان کنند؛ اگر متولیان زمینه گفت‌وگو را ایجاد نکنند مردم برای رفع گرفتاری به سراغ دیگران می‌روند.

وی افزود:نظافت و زیبایی مساجد در حضور نسل جوان به مساجد موثر است که از دیگر عوامل مهم در جذب جوانان برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های محتوای روز و پاسخگو به مسائل جوانان است و اگر نسل جوان و نوجوان را باور کنیم و در فعالیت‌های مسجد به آنها وظایفی را بسپاریم این نقش‌ها می‌تواند عاملی برای احساس وابستگی این عزیزان باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی افزود: توانمندسازی مدیران، کلید اثر بخشی سازمان‌ها است، لذا با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نیازهای جامعه جهت توانمندسازی مدیران، ستاد اقامه نماز دوره‌های آموزشی جهت این دسته از کارکنان دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کرده است. 

سبحانی‌نیا در پایان گفت: آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی در مورد نقش‌ها و وظایف خویش در امر ترویج نماز کارکنان و ایجاد زمینه تقویت و بهبود اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی از جمله انتظارات ما است که امیدواریم تحقق یابد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد نیز در این جلسه اظهار داشت: ترویج فرهنگ اقامه نماز یکی از شاخصه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: روحانیون مدارس از لحاظ هزینه ایاب و ذهاب با مشکلاتی مواجه هستند و در بحث هزینه اندک و ناقص که در اختیارشان قرار می‌گیرد که در مدت طولانی کم است.

امام جمعه گناباد بیان کرد: نماز در مدارس مهمترین بحث معنوی است که نهادینه شدن این فرهنگ در رفع آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود و باید ادارات و نهادها و خیرین در این زمینه همسو شوند.

تسنیم

انتهای پیام/ ت

برچسب‌ها