همدان- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از سرقت ۵۰۰ تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سرقت ۵۰۰ تابلو و علائم جاده ای در استان همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم با اشاره به اینکه، سرقت این تابلوها عاملی مهم بر افزایش تلفات جاده ای استان است، گفت: همچنین در این مدت ۳۷ دستگاه چراغ چشمک زن نیز سرقت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم این اداره کل، تهیه و نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهای برون شهری و جاده های استان است، افزود:  هر ساله هزینه های زیادی از منابع ملی و استانی و بیت المال صرف خرید اینگونه تابلوها می شود و این در حالی است که عده ای از افراد از روی ناآگاهی اقدام به سرقت آن می کنند.

پرورشی خرم ادامه داد: سرقت تابلوها، تجهیزات و علائم علاوه بر اینکه هزینه مالی زیادی بر دولت تحمیل می‌کند از جنبه ایمنی نیز موجب مشکلات زیادی شده و نا ایمن شدن جاده ها را در بردارد.

وی اضافه کرد: علائم راهداری سرقت شده متاسفانه با مبالغ بسیار اندک خرید و فروش می شود در صورتی که این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه های سنگینی را از محل اعتبارات استانی و ملی متحمل شود.

پرورشی خرم با تأکید بر اینکه تابلوها و علائم هشدار دهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان، با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده است، یادآور شد: آشکارسازی راه ها، نصب تابلو در مکان های مناسب، حفظ حریم راه ها، نصب سرعت گیرها و... از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در زمینه ارتقای ایمنی راه ها است.

معاون راهداری استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش این معضل ابراز داشت: سارقان بیشتر در تاریکی شب اقدام به سرقت این تابلوها و علائم  می کنند که این اداره کل با گشت های شبانه روزی سعی بر کاهش این گونه سرقت ها دارد.

این مسئول بیان داشت: هم اکنون ۹ گشت شبانه روزی راهداری، رصد علائم و تجهیزات ایمنی جاده های استان همدان را انجام می دهند.

برچسب‌ها