۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 667633

آذربایجان غربی-معاون نظارت و پایش مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص تغییر رنگ دریاچه ارومیه اظهار کرد: به دلیل ورود دائمی آب شیرین به دریاچه و رفع شوری نسبی لذا شرایط رشد برخی گونه های گیاهی و جلبک فراهم شده که دلیل تغییر رنگ مشاهده شده نیز در منطقه مد نظر در عکس هوایی نیز همین مسئله است.

دریاچه ارومیه تغییر رنگ داد

به گزارش قدس آنلاین؛ سید سعید موسوی گفت: این تغییررنگ در بستر دریاچه ارومیه در محل مصب رودخانه روضه چای در شمال منطقه گلمانخانه قابل مشاهده است.

وی هم چنین از ورود پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه خبرداد و افزود: تکمیل شبکه تصفیه خانه شهری ارومیه جز مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است و اعتبار لازم نیز برای آن تخصیص یافته است.

وی در خصوص ساماندهی زباله های  سواحل دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: اطراف جاده شهید کلانتری از نظر سازمان محیط زیست جز محدوده سواحل دریاچه ارومیه محسوب نمی شود و ورد به پارک ملی دریاچه ارومیه در این مناطق محدودیت قانونی دارد اما در سواحل دیگر نظیر ساحل کاظم  داشی ارومیه با هماهنگی و همکاری مسئولین محلی اقدام به نسب زباله دان شده است و هفته ای دو نوبت زباله های این منطقه جمع آوری می شود.

برچسب‌ها