قزوین_ عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اصولا کار شهرداری کار سیاسی نیست و باید کار فنی و تخصصی در آن دنبال شود.

فعالیت شهرداری فارغ از نگاه سیاسی و با نگاه تخصصی دنبال شود

فرج الله فصیحی رامندی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به انتخاب یک گزینه خاص برای سرپرست شهرداری قزوین تاکید می کردند، آن گزینه به نظر برخی اعضا و مراجع رسمی واجد شرایط سرپرستی نبوده است چراکه این سرپرست کارمند شهرداری نبوده و انتخاب سرپرست شهرداری باید از بین کارکنان شهرداری صورت بگیرد.

وی افزود: بعد از پیشنهادهای ارائه شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، مقرر شد تا انتخاب سرپرست شهرداری از بین معاونت های شهرداری صورت بگیرد که در این بین، چند گزینه معرفی و بین آنها رای گیری شد؛ از بین گزینه های پیشنهادی بعد از رای گیری، دو نفر  موفق به کسب پنج رای و علمی نیز موفق به کسب ۲ رای شدند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در این رای گیری، یک نفر از اعضای شورای شهر به نشان اعتراض شورا را ترک کرد و در نتیجه محمد درافشان با ۵ رای به عنوان سرپرست شهرداری قزوین انتخاب شد.

وی گفت: با شیوه ای که در حال حاضر در بین برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین وجود دارد، برای انتخاب یک شهردار متخصص، مقتدر و توانمند آینده خوبی پیش بینی نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: برای انتخاب شهردار قزوین در حال حاضر گزینه ای مطرح نشده است و در حال حاضر اعضای شورای شهر در تعطیلات تابستانی به سر می برند و فعالیت شورا از هفته آینده شروع می شود و برای انتخاب شهردار، باید نظر اکثریت شورا بیان شود.

فصیحی رامندی تصریح کرد: قطعا جابه جایی شهردار در پیشرفت و کندی فعالیت های شهری تاثیرگذار است اما تلاش می کنیم تا چند پروژه ای که متوقف شده است را پیگیری می کنیم تا وقفه ای در آن ایجاد نشود.

وی یادآور شد: اصولا کار شهرداری کار سیاسی نیست و باید کار فنی و تخصصی در آن دنبال شود اما اکثریت شورا در اختیار جریان سیاسی اصلاح طلب است و این اعضا علنا بیان می کنند که شهردار باید از جناح خودشان انتخاب شود و نگاه آنها نگاه تخصصی و فنی و خدمت به مردم نیست و این نگاه یک دیدگاه ناپسندی است.

فصیحی رامندی خاطرنشان کرد: در ادامه کار شورای پنجم امیدواریم که تجربه گذشته برای همکاران ما در شورای شهر عبرت شود و یک نگاه منطقی و معقول در انتخاب شهردار پیاده و یک نیروی فنی متخصص برای خدمت به مردم انتخاب شود چراکه اگر این امر محقق نشود مردم متضرر می شوند و مسئولیت آن متوجه اعضا خواهد بود.

وی با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه گفت: انتخاب هیئت رئیسه شورا تا هفته آینده باید انجام شود و انتخاب بستگی به اعلام آمادگی کاندیداها دارد تا اعضای شورای شهر به آنها رای دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها